Twilight - Monument to Time End (2010)

Label: Southern Lord

1. The Cryptic Ascension (9:52)
  2. Fall Behind Eternity (9:45)
  3. 8,000 Years (5:39)
  4. Red Fields (6:36)
  5. Convulsions in Wells of Fever (5:14)
  6. Decaying Observer (9:08)
  7. The Catastrophe Exhibition (7:03)
  8. Negative Signal Omega (5:02)
avatar van essence
Er wordt ons hier een duistere mix van black metal en sludge voorgeschoteld. Dit is een band uit de nieuwe lichting Amerikaanse black metalbands, hier en daar wordt al over een echte USBM stijl gesproken. En als dat dan al zo is, dan reken ik mij tot de liefhebbers van deze 'stijl'.
Wat maakt deze plaat interessant? Je hebt de typische black metal elementen maar die worden vermengd met tal elementen uit andere (sub)genres, zodat een spannend en fris (nou ja) geheel ontstaat. De songs zitten vol ideeën, en zijn heel goed uitgewerkt. Ook de productie is heel ferm.
Met terugwerkende kracht roep ik deze toch uit tot één van de betere metal-releases van vorig jaar.

Er zouden hier leden van Nachtmystium, Isis, Minsk, Leviathan en The Atlas Moth bij spelen.

avatar van laboomzaa
Duidelijk essence!!

avatar van [WZ]
Het is toch "monument to Time End"?
Vette plaat, lekker sludgy ofzo..

essence schreef:

..en sinds nu ook een lid van Sonic Youth!
En meer goed nieuws: binnenkort een nieuw album! Gelukkig ook weer met Sanford Parker achter de knoppen (daarom klinkt alles zo dikjes dus), én waarschijnlijk met gastbijdragen van Aaron Turner (ex-Isis) en de geweldige stem-tovenaar Rob Lowe (oftewel Lichens).

Dat klinkt wel veelbelovend allemaal

avatar van essence
Van een interessante carrièrewending gesproken!
Ik kijk er nu al naar uit!

avatar van laboomzaa
....ik ook!!!....