108 - 18.61 (2010)

1. God Talk (1:03)
  2. Crescent Moon (1:28)
  3. 18.61 (2:22)
  4. Reduced (2:20)
  5. Relentless Masters (2:20)
  6. Fallen Angel (1:47)
  7. Mannequins (2:00)
  8. Ashes / Dust (2:11)
  9. Forever Is Destroyed (2:49)
  10. Early Funeral (5:10)
bennerd
108, wie is dat nu weer? Helaas een vraag die iets te vaak gesteld wordt, als ik de fans van deze cultband mag geloven. Het uit 1995 stammende Songs of Separation is volgens velen een vergeten parel uit de scene. Ik maak me zelf ook schuldig aan dat verborgen houden, want ik heb hem ook nog niet gehoord.

Deze plaat doet me daar wel spijt van hebben. 18.61 doet heel erg typisch Deathwish aan: agressieve, metaalgetinte hardcore met een heerlijk verwrongen sfeer. Referenties ga ik niet opsommen, want daar doe ik de band geen eer mee aan. Toch geef ik deze schijf geen echt hoge score, omdat ik het gevoel heb dat het allemaal wat 'net-niet' is. Al zet het me met momenten wel aan tot spontane haaruitval door frustratie.

Het wordt tijd dat ik Songs of Separation ga raadplegen.