Abfahrt Hinwil - Links Berge Rechts Seen (2002)

Duitsland

11. Syntax Data (3:28)
  12. Radiowellen (3:29)
  13. Untitled (3:00)
avatar van brooklyn
Geweldig project van Chris Cunningham dit...

avatar van cichlisuite
volgens mij is dit niet dezelfde Chris Cunningham van die leuke fimpjes bij warp.
het blijft niettemin een heerlijke typische toytronic album.
er komt nog iets geweldigs aan op toytronic, tenminste de samples die ik tot nu toe gehoord heb was ik erg van onder de indruk.
Maar goed toytronic kan in mijn ogen niet snel de plank misslaan dus objectief is dit natuurlijk niet.

Infinite Scale - Sound Sensor

avatar van Onderhond
Aardig album, maar echt geweldig wordt het nergens. Heb er zo al (te ?) veel liggen, al doet het momenteel wel geweldig dienst als achtergrondmuziekje op het werk

avatar van Onderhond
Klinkt een pak beter uit mijn normale stereo moet ik zeggen. Toch maar een halfje erbij. 4*

avatar van brooklyn
Ik ga toch maar naar 4,5 bij dit album. Prachtig album, écht geweldig wordt het juist vaak wel...

avatar van Onderhond
Op de één of andere manier vindt mijn Winamp dit een geweldig album, en komt er minstens twee keer per dag wel een nummer voorbij van dit CDtje.

En telkens weet het wel op te vallen. Beetje vreemd dan, dat wanneer ik het album beluister het gewoon een beetje voorbij glijdt. 't Is erg mooi, maar als album doet het mij vreemd genoeg wat minder.

Dikke 4*, dat wel.

avatar van bas
bas
joh wat een album! Dit was weer eens een positieve ontdekking, klinkt erg lekker. paar vulnummers helaas, en al springt het er niet uit qua originaliteit, het klinkt goed in het gehoor. Lekkere melodieen, simpele maar treffende beats en zuivere ritmes. 4* met kans op groei

avatar van bas
bas
En stijgt en stijgt...... 4.5*

Bumperstufe 2

Wat een heerlijke track is dat. Zal het album eens opzoeken.

avatar van bonothecat
Ben dit album aan het luisteren in het kader van het 20 stemmen topic. En ik heb getwijfelt of ik er aan zou beginnen. Dit album heeft een mooi gemiddelde, waarschijnlijk bereikt door de stemmen van electro liefhebbers. En ik als geen electro expert, zou dit gemiddelde alleen maar naar beneden kunnen stemmen. Moet ik dat de electro fans wel aandoen. Maar heb het toch maar gedaan.

Het album ligt wel lekker in het gehoor (beetje Boards of Canada), het album klinkt zelfs wel sfeervol. En dat vind ik al een pluspunt voor electro muziek (daarom vind ik het eerder genoemde BoC ook wel erg ok). Maar wat kan ik er verder mee, en ga ik dit album regelmatig terugluisteren, dan is mijn antwoord nee. Ik kan er toch te weinig mee. Voor het genre is het behoorlijk goed, maar aangezien electro toch niet echt mijn genre is, blijft het album steken op 3*.

avatar van GrafGantz
"Electronic" is niet automatisch hetzelfde als "electro" , maar in elk geval bedankt voor de 20e stem .

Heerlijke plaat, zeg!

avatar van -SprayIt-
Waarom kent bijna niemand dit, er zijn toch best veel electronic-liefhebbers op MuMe. Zie dit echt als een zeer sterke plaat in het genre.

avatar van -SprayIt-
Misschien een kleine tip voor mensen die houden van het zalfende gekraak en gesnipper: YouTube - Geskia! - Silent Of Light (2013)

avatar van popstranger
Na een vermoeiende werkdag deze opzetten terwijl ik in de tuin lig te relaxen en de avondzon haar laatste stralen van de dag schijnt. Album vol zalig ritmisch gebliep, zo heb ik m'n electronic graag!

avatar van Dance Lover
Bumperstufe 2 is een geniaal, gelaagd nummer, snel verder luisteren!

Misterfool
" Zalfend (sic.) gekraak en gesnipper" vind ik alvast een uitstekende karakterisering van deze plaat. Ook doemen beelden op van grootstadse eenzaamheid. Denk aan lege stations. Sluitingstijd van een luchthaven: de laatste vlucht van de dag. Slaperigheid die het contrast tussen dag en nacht doet vervagen. Dat soort dingen....

avatar van trebremmit
-SprayIt- schreef:

Staat nu op mijn nog te luisteren lijst, hoorde Tech 7 op deze verzamelaar en ben aardig onder de indruk.

IDMEMO - A Future of Nostalgia (2021) - MusicMeter.nl