Luke Abbott - Holkham Drones (2010)

Electronic / Dance

11. Soft Attacks
  12. Dumb

avatar van sander.
Gelekt!

Bij de eerste luisterbeurt klinkt het als een vrij compleet verhaal, mooie opener, gelijk een herkenbaar Abbott geluid. Whitebox is helaas minder, veel minder dan op de EP. De kracht is eruit. Het titelnummer valt eigenlijk ook niet eens zo op, maar echt goed zijn Trans Forest Alignment en Sirens for the Colour, een schitterend middenstuk! Abbott doet mooie dingen met zijn aparte ritmes en het gebruik van distortion. Zachte pad's en arpeggio's sluipen dan het nummer binnen, fantastisch koptelefoonvoer.

Nog geen idee wat voor cijfer dit gaat worden, het kan hoog uitpakken als de mooie nummers blijven boeien.

wauw, top. Niet baanbrekend, maar wel geweldige deep-universum-space-techno.

Poa
De klankkleur van dit album vind ik erg sterk, mooie geluiden overal. Hier en daar vind ik de tracks alleen nét iets te schetsmatig om op een hoger cijfer uit te komen.

Eervolle vermeldingen voor de ontzettend mooie opener en Brazil.

Poa
Toegegeven, ik zat ernaast. Prachtige plaat.

avatar van Ollie
Hoe kan je Brazil ingodsnaam omschrijven? Ik luister deze track nou al voor de zoveelste keer en wat een euforische, diepgaande, geheimzinnige, geweldige plaat, woorden schieten mij tekort. Wauw!

een van de mooiste albums uit de bordercommunity schuur in een lange tijd (dat zegt eigenlijk al genoeg toch?) Abbott heeft een hele fijne subtiele eigen stijl en heeft ook live zijn vaardigheden al door en door bewezen!

avatar van buffel2005
heel origineel en diep album. 'Brazil' en 'trans forest alignment' vind ik echt geniaal: 4,5.

avatar van TheBox
Hoe Abbott bijvoorbeeld Swansong licht stuiterend op stoom laat komen,er plots de rem ingooit,vervolgens weer voort laat rollen en er dan een wonderschone melodie uit op laat stijgen..echt zo ontzettend fraai gedaan !
Bij Holkham Drones kan je je lekker chill achteroverhangend langs alle rijke details laten voeren,verrast en geraakt worden,én de onbedwingbare behoefte voelen door de kamer te moeten dansen.Soms binnen de tijdduur van één nummer.Kortom,een geniaal album 4.5*

avatar van Noere
Brazil is prachtig.. een grote reis in een luchtbel. Dat bubbelende ritme laat je steeds omhoog gaan, en die warme melodie eroverheen neemt je mee door de mooiste landschappen. Klinkt fucking cheesy misschien, maar zo is het hoor.

13. Untitled