Our Lady Peace - Happiness... Is Not a Fish You Can Catch (1999)

Canada
Label: Columbia

1. One Man Army (3:25)
  2. Happiness & the Fish (3:37)
  3. Potato Girl (4:29)
  4. Blister (4:00)
  5. Is Anybody Home? (3:40)
  6. Waited (3:36)
  7. Thief (4:03)
  8. Lying Awake (4:05)
  9. Annie (4:05)
  10. Consequence of Laughing (3:18)
  11. Stealing Babies (5:30)

met Elvin Jones

avatar van milesdavisjr
Destijds vaak gedraaid maar de platen hebben de tand des tijds niet doorstaan. Dat zit hem niet eens in het instrumentale gedeelte dat is is dik in orde, maar de over the top benadering van zanger Raine Maida is er een waar je van moet houden. Zijn (bij tijd en wijle aanstellerige wijze van zingen) schurkt regelmatig tegen het onaangename aan en dat afbreuk aan het geheel. Houdt hij het klein bewijst hij prima uit de voeten te kunnen met het wat ingetogener materiaal. Dat neemt niet weg dat dit best een lekker plaatje is, Our Lady Peace verstaat de kunst om met grote gebaren en kamerbrede refreinen de aandacht erbij te kunnen houden zonder dat het aalglad wordt. Opener One Man Army en Lying Awake zijn daar voorbeelden van maar bij een song als Blister gaat het weer mis. Wat mij betreft niet echt een band die volledige albums weet te boeien maar haal de krenten eruit en je kunt nog best een redelijke playlist samenstellen.