John Lennon - Power to the People (2010)

Alternatieve titel: The Hits

Label: EMI

1. Power to the People (3:22)
  2. Gimme Some Truth (3:14)
  3. Woman (3:31)
  4. Instant Karma! (We All Shine On) (3:21)
  5. Whatever Gets You Thru the Night (3:26)
  6. Cold Turkey [Single Version] (5:04)
  7. Jealous Guy (4:15)
  8. #9 Dream (4:48)
  9. (Just Like) Starting Over (4:00)
  10. Mind Games (4:13)
  11. Watching the Wheels (3:31)
  12. Stand by Me (3:33)
  13. Imagine (3:03)
  14. Happy Xmas (War Is Over) (3:33)
  15. Give Peace a Chance (4:52)
Stijn_Slayer
Gewoon deze halen dus: John Lennon - Working Class Hero (2005)

Altijd die uitmelkerij zeg, verschrikkelijk...

avatar van Stalin
Stijn_Slayer schreef:
Gewoon deze halen dus: John Lennon - Working Class Hero (2005)

Altijd die uitmelkerij zeg, verschrikkelijk...

Nog meer uitmelkerij, deze keer in de vorm van een nieuw ''interview'' met de bijna 70 jarige Lennon van Vanity Fair:

Lennon at 70! | Culture | Vanity Fair - vanityfair.com

avatar van devel-hunt
Natuurlijk zijn de nummers goed, dat staat buiten de discussie, maar wie zit er te wachten op weer een verzamel CD van Lennon?? Weliswaar om zijn 70 ste geboortedag te vieren op 9 oktober maar alles is al gezegd en 100 keer uitgebracht op diversen compilaties. En feitelijk heeft Lennon maar een handjevol solo platen uitgebracht.

avatar van Thuurke
15 nummers, elke andere verzamelplaat van Lennon heeft minstens 19 a 20 nummers en kan je wel ergens goedkoop krijgen. Ik snap niet wie hierop zit te wachten.

Vooropgesteld dat ik het zeer op prijs stel dat Lennon's 70e geboortedag herdacht wordt, sluit ik me bij vorige reakties aan. Deze cd voegt niets toe aan wat al "best of" van Lennon zijn uitgebracht. Ik kan me enigszins voorstellen dat je, als verzamelaar, The Signature Box zou willen hebben. Maar nadat ik gezien wat die aan nieuwe dingen bevat, heb ik daar zelfs mijn twijfels over. Gezien de prijs (ommenabij 160 euro) en de toegevoegde waarde daaraan, heb ik zelfs daar mijn grote twijfels over. Het gaat idd op uitmelkerij en verrijking lijken door EMI en de firma Ono & co. Helaas! Maar ik zal zijn geboortedag gewoon simpel herdenken op mijn manier en het geld liever besteden aan betere of goede doelen. Ik denk dat Lennon dit ook zo gewild worden, ondanks het feit dat hij ook van geld hield, maar zelf totaal niet zakelijk was.
Eén ding blijft staan. 9 oktober zal voor mij altijd een zéér speciale dag blijven. De geboortedag van een mens en muzikant, die mijn leven tot op de dag van vandaag heeft beïnvloedt.

avatar van Bartjeking
Tja zolang platenmaatschappijen koeien hebben zullen ze gemolken worden. Zal vast wel weer verkopen zo rond kerst; maar ik eer Lennon toch liever op een andere manier. Mocht je kennis willen maken met deze grootheid dan zou ik het advies van Stijn opvolgen en Working Class Hero aanschaffen of Lennon Legend wanneer je puur de 'hits' wil.

Pfff zonder 'nobody told me'...

Rizz
Ik ben.. in de war, brengt EMI nou 2 verzamel albums uit van John Lennon in 2010?

Ik heb deze plaat toch gekocht... niet om de cd, maar wel om de dvd die erbij zit. Er is een versie uit van deze plaat waar een dvd bijzit met alle hits voorzien van de video. Dat vond ik toch wel interessant. De plaat aleen zou ik idd niet hebben gekocht!

avatar van rudiger
Zwammi schreef:

Maar Zwammi , die dvd is toch allang uit .
Ik bezit hem al jaren dus het is niks nieuws .
Erg leuk die clips dat wel natuurlijk .
De uitmelkerij heeft dus weer goed gewerkt afgelopen jaar .

rudiger schreef:

Maar Zwammi , die dvd is toch allang uit .
Klopt, rudiger. Ik neem aan dat je de de DVD Legend bedoelt. Daar staan zelfs 20 clips op, plus nog wat extra features. Dus idd een beetje overbodig, die DVD.

avatar van rudiger
Ad Brouwers schreef:

Inderdaad Ad die bedoelde ik .