Ice Cube - I Am the West (2010)

Label: Lench Mob

1. A Boy Was Conceived (Intro) (0:26)
  2. Soul on Ice (3:39)
  3. Life in California (4:02)

met Jayo en WC

4. She Couldn't Make It on Her Own (2:58)

met OMG en Doughboy

5. Urbanian (2:25)
  6. Y'all Know How I Am (2:18)

met OMG, Doughboy en WC

7. Too West Coast (2:58)

met WC en Maylay

8. I Rep That West (4:31)
  9. Drink the Kool-Aid (3:09)
  10. No Country for Young Men (4:14)
  11. It Is What It Is (3:21)
  12. Hood Robbin' (3:45)
  13. Your Money Or Your Life (3:23)
  14. Nothing Like La (3:20)
  15. All Day Everyday (2:21)
  16. Fat Cat (2:55)
  17. Man Vs Machine * (2:27)
  18. Pros Vs Joes * (2:19)
avatar van KILLERBEE99
Hood Robbin'

She Couldn't Make It on Her Own

PriestMaiden
Ice Cube, nog één van de weinige overlevende raplegendes uit de jaren negentig.
De westcoast is zowiezo al minder mijn ding. Wat rappers zoals Snoop Dogg tegenwoordig uitbrengen mag direct de vuilnisbak in voor mij buiten een paar nummers.

Toch weet Cube erin te slagen mij dit album te kunnen boeien. (Kleine knipoog naar 2Pac en Outlawz fans.). Hij kan nog 'raw' rappen maar de beats zijn een beetje te 'Dirty South' in mijn ogen. De gastartiesten zijn wel goedkoop maar ach zo is westcoast hip hop tegenwoordig. Teveel richting Eazy-E (fuck a bitch here and there, shooting cops etc.).

avatar van DarkoMarco
Klopt ik overdreef toch wel zeker Maar zeggen dat rap nog even is goed als de jaren 90. dat is na mijn mening toch niet zo. Dat bedoelde ik, maar ik beschreef het verkeerd

Maar goed Ice Cube vind ik toch sterk op dit album, natuurlijk niet zo goed als eerst. Maar wel sterk.

Too west coast... poehh

*4.0

DarkoMarco schreef:
Nou zegt zo'n overzicht wellicht niet alles/veel, maar kijkende naar je stemmenlijst krijg ik nou niet echt de indruk dat je zoveel hiphop uit de 21e eeuw kent.

avatar van DarkoMarco
Klopt, Mj, ik ben druk bezig met stemmen en mening te uiten

ik wil alleen de vergelijking zetten, tussen de muziek toen en nu.

Alsof het nog even goed is, niet meer dus. bijna iedereen ziet dit toch wel in?

avatar van He$$el_01
Er is niks mis met Hip Hop na de 'golden age'. Ik heb zelfs meer albums na 1999 in me top 10 dan daarvoor en dan zou niet anders zijn bij een top 20 denk ik.

Maar over het algemeen denk ik dat het niveau niet heel veel veranderd zal zijn. Er zijn nu gewoon meer rappers dan 20 jaar geleden die ook buiten hun stad bekend kunnen worden dankzij internet en dergelijke. Daarnaast is de 'Mainstream' Hip Hop wel heel erg veranderd, en dat moet je maar net liggen.

avatar van DarkoMarco
Ik zou ook echt niet snappen waarom mensen Lil Wayne, Drake of soulja boy of andere Young money achtige rappers verkiezen boven een 2pac, Big L, Redman whatever.
Maarja ieder zijn smaak.

niet voor niks dat Nas het album: Hip-Hop is dead heeft gemaakt.

Niet voor niks dat deze uitspraak zeer bekend is op YouTube en het internet zelf:

''if 2pac was alive lil wayne would be working at mcdonalds''

Maarja dat is mijn mening, niks mis mee. Over 10 jaar is het weer geheel anders. Al zie ik dat helemaal niet zonnig in.

avatar van MJ_DA_MAN
Deze discussie heb ik nou al te vaak gevoerd om er nogmaals aan te beginnen, maar ik raad je eerst aan om eens op ontdekkingsreis te gaan in hiphop uit de 21e eeuw en daarna nog eens terug te komen op je uitspraken, want nu zijn ze op weinig tot niks gebaseerd.

avatar van Silky & Smooth
Youtube-en internet comments zijn altijd waar als een koe. Jeweet!

avatar van DarkoMarco
ik ben op ontdekkingsreis gegaan, ik heb het een kans gegeven. ik wil niet zeggen dat het helemaal beroerd is, ik vind over het algemeen het wat minder dan 10-20 jaar terug.
Of zit ik nou allemaal onzin te kramen?

avatar van MJ_DA_MAN
Dat rijmt niet met je eerdere uitspraken over Nas en Pac en Wayne, dat het over het algemeen wat minder is dan vroegâh.

En nogmaals: ik weet niet wat je allemaal kent, maar als ik naar je stemmenlijst kijk krijg ik nou niet de indruk dat je zoveel geprobeerd hebt. Wanneer je er voor openstaat raad ik je aan om dit jaar een aantal, de grootte daarvan bepaal je natuurlijk zelf, nieuwe hiphopalbums te proberen. Ik weet zeker dat je langzaam terug zal komen op je uitspraken. Ik spreek namelijk ook grotendeels uit ervaring.

avatar van DarkoMarco
Nee klopt de lijsten waar ik op heb gestemd zijn inderdaad tot nu rond het jaar 2000. Maar is nog lang niet klaar

Maar oke cool man, ik wil dat allemaal best een kans geven.
Wat zou je bijvoorbeeld kunnen aanraden, want ik ben op zoek naar de wat nieuwe rappers.
Maar ik word overspoeld met de rappers die ik hier boven heb opgenoemd

avatar van Dungeon
Tegenwoordig is Doc John helemaal de bom.

DarkoMarco schreef:
Maar oke cool man, ik wil dat allemaal best een kans geven.
Maar ik word overspoeld met de rappers die ik hier boven heb opgenoemd
Houd dit topic in de gaten, dan kom je al een heel eind.

Edit: oh, ik zie dat je daar al berichten hebt geplaatst.

avatar van DarkoMarco
Ik kende het topic al, ik reageerde ook al eerder in
Ik zal ook voor meerdere checken, ik zal ook kijken voor Doc John!

EDIT: nu zie ik jouw reactie, dat jij mij reactie al had gezien =)

avatar van james_cameron
Hij blijft een uitstekende rapper met een heerlijk stemgeluid, wat mij betreft, maar dit is zeker niet één van zijn betere albums. Veel songs zijn of niet fel genoeg of gaan nergens over. Gelukkig is de beste man sporadisch nog wel in vorm en zijn bepaalde beats/ songs lekker vet.