Abigail Washburn - City of Refuge (2011)

Folk / Roots
Label: Rounder

1. Prelude (0:52)
  2. City of Refuge (3:42)
  3. Bring Me My Queen (4:14)
  4. Chains (3:51)
  5. Ballad of Treason (3:07)
  6. Last Train (3:55)
  7. Burn Thru (4:26)
  8. Corner Girl (3:24)
  9. Dreams of Nectar (5:51)
  10. Devine Bell (2:38)
  11. Bright Morning Stars (4:40)
avatar van DeKoning
Is dit wat?

avatar van AOVV
Dit is de eerste 2011-release die ik beluister. Dit is folk van het zuiverste water, naar de oude traditie. Abigail Washburn heeft geen slechte stem, maar ik ben er niet kapot van (zoals dat bijvoorbeeld wel zo was bij First Aid Kit). De muziek is mooi natuurlijk, een beetje saai misschien. Nog enkele keren luisteren en dan zal ik tot een beoordeling kunnen komen.

avatar van Fusie Federatie
Abigail Washburn is een Amerikaanse zangeres en banjospeelster met wortels in de bluegrass. Ze wilde aanvankelijk niet eens professioneel muziek maken. Haar interesse ging vooral uit naar China, in welk land ze een tijdje heeft gewoond en waar ze de taal van spreekt. Tot ze zich vele jaren geleden liet overhalen om uitgerekend in Beijing wat muziek uit haar geboortestreek ten gehore te brengen. Ze was stomverbaasd van de enthousiaste reacties, stofte de banjo gezwind af en ging alsnog songs schrijven.

Vind het wel een lekker albumpje.. Luister vaak naar Last Train & Divine Bells

avatar van AOVV
Ik vind het ook wel een leuk plaatje. 't Is vooral zo'n typisch plaatje waar een paar goeie nummers op staan, en dat voor de rest wel degelijk is. Op deze plaat zijn de beste nummers naar mijn mening 'Ballad Of Treason', 'Last Train' en 'Dreams Of Nectar'. Met afsluiter 'Bright Morning Stars' heeft Abigail Washburn haar eigen, zij het veel zwakkere equivalent van 'Amazing Grace'.

Interessante informatie trouwens, Fusie Federatie. Banjo hoor je prominent op deze plaat, en ook af en toe fiddle (zo wordt dat toch genoemd in folk- en countrymuziek, dacht ik..).

3 sterren