Guns N' Roses - Use Your Illusion II (1991)

Label: Geffen

1. Civil War (7:36)
  2. 14 Years (4:17)
  3. Yesterdays (3:13)
  4. Knockin' on Heaven's Door (5:36)
  5. Get in the Ring (5:29)
  6. Shotgun Blues (3:23)
  7. Breakdown (6:58)
  8. Pretty Tied Up (The Perils of Rock & Roll Decadence) (4:46)
  9. Locomotive (8:42)
  10. So Fine (4:09)
  11. Estranged (9:20)
  12. You Could Be Mine (5:48)
  13. Don't Cry (Alt. Lyrics) (4:42)
  14. My World (1:22)
MarkS73 schreef:

Een optreden op YouTube van begin jaren negentig vind ik altijd weer leuk om te zien, vooral omdat ik ze toen zelf in de Kuip heb gezien, mijn allereerste concert. Maar een cd lang Axl's schorre gekrijs zonder de beelden daar word ik niet echt blij van. De buren denk ik ook niet:)

Dat was nog eens een concert: the Guns in De Kuip! Weet je nog dat ze niet wilden stoppen en de politie het podium op kwam?

Overigens vind ik ze live ook zonder beeld prima aan te horen.

avatar van MarkS73
west schreef:

Overigens vind ik ze live ook zonder beeld prima aan te horen.

Het was inderdaad spectaculair voor een eerste concert:)
Slash heeft het nog over het gebeuren in Rotterdam destijds in zijn autobiografie.

De vinyl boxset is momenteel 250 euro bij amazon.de:

Use Your Illusion (Super Deluxe 12LP+Blu-ray): Amazon.de: Muziek

Bedankt voor de tips west
Zijn er verder nog interessante (Black friday) deals te vinden op het web?

vielip schreef:
Bedankt voor de tips west
Zijn er verder nog interessante (Black friday) deals te vinden op het web?

Als je bij amazon.de en amazon.fr in de vinyllijst kijkt, zie je een paar interessante deals. En bij cd/lp zoeken onder vinyl box of cd box en je vindt er ook een aantal. Bijvoorbeeld Nirvana Nevermind 30th cd box voor 49 euro op .de of de Use Your Illusion Super Deluxe cd box voor 158 euro op .fr

avatar van vielip
Oké ik zal eens kijken. Is er eigenlijk geen topic waarin dit soort dingen wordt gedeeld?
Of is dat in strijd met bepaalde regels o.i.d.?

vielip schreef:

Ooit was er dit topic, maar dat is behoorlijk in onbruik geraakt. Ik vind een nieuw topic met tips voor koopjes (LP/CD) geen gek idee. Ik kom zelf ook regelmatig aanbiedingen tegen waarvan ik denk: niet voor mij bestemd, maar anderen zouden er zeker plezier van hebben. Zal ik eens kijken of ik er eentje kan opstarten?

Intussen dachten ze bij fnac.com: dat kunnen wij beter!

fnac.com (vinyl boxset Use Your Illusion: 213 euro)

fnac.com (cd boxset Use Your Illusion: 120 euro)

gaucho schreef:
Zal ik eens kijken of ik er eentje kan opstarten?

Lijkt mij een prima idee!

gaucho schreef:

Heb je al een link? Of komt 'ie er nog aan?

avatar van gaucho
Die komt nog. Ik wil zo'n topic wel starten, maar vind dan dat ik wel moet aftrappen met een voorbeeld. Een serieus koopje dus voor liefhebbers. Nou ja, dat zou natuurlijk deze kunnen zijn.

Moet nu eerst even wat anders doen, maar zal kijken of ik er later vanmiddag aan toekom. Ik laat het in elk geval bij dit album ff weten.

avatar van gaucho
Ik had die G 'n' R-aanbiedingen van hierboven graag willen meenemen in het nieuwe topic, maar die blijken allemaal alweer verlopen te zijn. De prijzen liggen nu zowel bij Fnac als bij Amazon aanmerkelijk hoger. Jammer voor de liefhebbers, maar het geeft wel aan dat het enorm kan schelen als MuMe-leden op de juiste momenten dit soort tips aan elkaar kunnen doorgeven.

Enfin, het topic is er: Koopjestips (LP/CD) waar je andere MuMe-users blij kunt maken - MusicMeter.nl

avatar van Sir Spamalot
Hier overheerst nog steeds globaal hetzelfde gevoel als bij Use Your Illusion I. Ik heb het al vaker gezegd, een artiest krijgt de totale vrijheid van mij om te doen wat hij / zij wilt, omgekeerd behoud ik de vrijheid om daar mijn mening over te vormen. Het siert hen wel om geen doorslag van Appetite for Destruction te maken, maar het zijn de nummers van dat album die je altijd zult willen horen live, niet noodzakelijk de vele nummers van beide Use Your Illusion albums. Als favorieten duid ik aan: Yesterdays, de tirade van Axl tijdens Get in the Ring (als West-Vlaming ken ik veel betere scheldwoorden, Mr. Rose) en You Could Be Mine. Ik mis opnieuw dat dreigende van het debuut. Je kunt niet alles hebben in het leven.