Foreigner - Extended Versions (2005)

Label: Sony

1. Head Games (5:54)
  2. Cold as Ice (5:45)
  3. Waiting for a Girl Like You (5:53)
  4. Dirty White Boy (4:27)
  5. Starrider (6:51)
  6. Feels Like the First Time (5:36)
  7. Urgent (8:03)
  8. Juke Box Hero / Whole Lotta Love (8:58)
  9. I Want to Know What Love Is (6:48)
  10. Hot Blooded (8:18)
avatar van RonaldjK
Nee, Extended Versions is geen verzamelaar zoals ik dacht toen ik de hoes zag, maar een livealbum. En om het nog onoverzichtelijker te maken: het is dezelfde als Live in '05 (2006) én Greatest Hits Live (2015). Die verschenen in zowel de Verenigde Staten als Europa, Extended Versions alleen in de Verenigde Staten.
Gitarist Mick Jones heeft dan inmiddels een compleet nieuw Foreigner om zich heen verzameld. Op zang Kelly Hansen, Thom Gimbel op slaggitaar en blaasinstrumenten, Jeff Jacobs is toetsenist, Jeff Pilson (ex-Dokken en -Dio) speelt de bas en de drummer die je van zijn werk bij vele andere namen zou kunnen kennen heet Jason Bonham. Jones is daarbij de zanger van het oudje Starrider.

Enkele nummers verschenen in 2008 op de compilatie No End in Sight. Nu ik weet dat dit live is, is het wellicht toch iets om aan te schaffen, mits voor een schappelijk prijsje. Die Kelly Hansen is namelijk gewoon góéd en hetzelfde geldt voor de overige leden.
In 2024 is Foreigner op afscheidstournee met Jones, Hansen en Pilson nog altijd in de bezetting plus vier nieuwe namen. Dit echter alleen in Noord-Amerika. Jammerrr... Zou ik best willen zien!