Michael Schenker Group - BBC Radio One Live in Concert (1995)

Label: Griffin

1. Armed and Ready (4:31)
  2. Cry for the Nations (5:08)
  3. Attack of the Mad Axeman (4:44)
  4. But I Want More (7:05)
  5. Rock You to the Ground (5:55)
  6. Bijou Pleasurette (2:14)
  7. Let Sleeping Dogs Lie (6:44)
  8. Lost Horizons (12:35)
  9. Doctor Doctor (6:54)
avatar van Sir Spamalot
BBC opnames zijn dit uit 1982 met Gary Barden op zang en het is de tour voor Assault Attack, het enige album waarop de afwezige Graham Bonnet zijn zangtalent mag tonen (en dat is met de nodige ironie gezegd want ik heb hem niet hoog zitten als zanger). En dan zie je dat er maar één nummer van dat album hierop live wordt gespeeld: Rock You to the Ground. Logisch is dit want een paar dagen voor dit optreden neemt Graham Bonnet het (angst)hazenpad.

BBC opnames zijn dit die geen uur duren en die afkomstig zijn van Reading Rock Festival op 29 augustus 1982. Als mijn geheugen me niet bedriegt, had je vroeger de Friday Rock Show op Auntie Beeb. Volgens setlist.fm werden er twee nummers meer gespeeld, getuige hiervan: Michael Schenker Group Concert Setlist at Reading Festival 1982 on August 29, 1982 | setlist.fm. Courvoisier Concerto en Feels Like a Good Thing ontbreken maar staan dan wel weer op cd 4 van de box Walk the Stage uit 2009!

avatar van gigage
Ik dacht dat Bonnet te bezopen was of te laat of ziets? In ieder geval een mooie bill, MSG als hoofdact
Reading festival 1982 poster

avatar van jailhouserocker1
Fijn live album van Schenker en consorten, met inderdaad Barden op zang. Hij had slechts 2 uur om met te band te oefenen, nadat 24 uur voor dit concert Bonnet uit de band werd geknikkerd nadat hij tijdens een concert zo dronken was dat hij niet meer op zijn benen kon staan. Barden had natuurlijk voldoende ervaring met alle nummers op één na. Ik moet zeggen dat hij het er prima van afbrengt, slechts af en toe vliegt hij uit de bocht. Schenker is in topvorm, ritmesectie is sterk, kortom na Budokan het beste MSG live album in mijn ogen.