Dragonball Z - the Best in Dance & Trance (2002)

1 stem

Dance
Label: Warner Bros.

1. Gigi D'Agostino - The Riddle / L'Amour Toujours / Super (Minimix)
  2. DJ Boozywoozy - Party Affair
  3. Barthezz - Infected
  4. Basement Jaxx - Where's Your Head At?
  5. PPK - Resurection
  6. Oceanlab - Clear Blue Water

met Justine Suissa

7. Rank 1 - Such Is Life
  8. Solid Solution - The Logical Song
  9. Jan Wayne - Total Eclipse of the Heart

met Lena

10. DJ Tiësto - Flight 643
  11. DJ Hooligan - Hear You Now
  12. DJ Astrid - Twinkle

met Armin van Buuren

20. Discovery - Missing
  21. 4 Clubbers - Children
  22. Parla & Pardoux - Liberté 2002
  23. 4 Strings - Take Me Away (Into the NIght)
  24. Marco V - Godd
  25. G-Spott - N-R-G
  26. DJ Melvin - L.O.I.S.
  27. Riva - Who Do You Love Now? (Stringer)

met Dannii Minogue

28. Delerium - Innocente (Falling in Love)
  29. Mauro Picotto - Proximus Medley with Adiemus

38. DJ Quicksilver - Ameno
  39. Limelight - Like a Prayer
  40. Dance Nation - Sunshine
avatar van Arrie
Jeugdsentiment! Ik was toen 10/11 en heb deze twee schijfjes grijsgedraaid. Het is natuurlijk wel heel makkelijk om Dragonball Z op de voorkant te zetten, terwijl de muziek daar niks te maken mee heeft, maar als klein jongetje vond ik dat natuurlijk heel erg cool.
Kwam dit album, die ik nog origineel heb, tegen in m'n kamer, dus besloot ik eens een trip down memory lane te maken. Jullie mogen ook meegenieten!

1. Gigi D'Agostino - The Riddle / L'Amour Toujours / Super [Minimix]

Gigi was toentertijd natuurlijk helemaal hot toen, en ook ik vond hem geweldig. The Riddle was mijn favoriet, met ook een geweldige clip, maar ook L'Amour Toujours kon ik bij uit m'n dak gedaan. Dit is een mixje van die eerste twee, en Super, een nummer dat slechts de tipparade heeft gehaald. Niet veel bijzonders, maar vond het toen natuurlijk allemaal geweldig.

2. DJ Boozywoozy - Party Affair

Dit valt onder de simpelste dansmuziek die er is, alleen goed voor als je ladderzat bent, of... als je een jongetje van 10 bent.

3. Barthezz - Infected

Wat me nu opvalt is dat dit bijna een kopie van zijn eerste hit, On The Move, is. Vond Barthezz vroeger heel erg leuk, On The Move was een van mijn favoriete nummers uit 2002.

4. Basement Jaxx - Where's Your Head At?

Grote, heel grote favoriet van me, was dit vroeger. Vond die clip ook echt helemaal geweldig. Ik weet nog dat ik altijd zat te wachten totdat die clip weer langs zou komen op TMF. Ik vind het nog steeds een erg goed nummer: lekker schreeuwerige dansplaat om keihard te draaien en mee te schreeuwen!

5. PPK - Resurection

Deze tranceklassieker kortgeleden herontdekt. Erg mooi hoe het nummer naar een climax lijkt te gaan, in een keer helemaal stilvalt en langzaamaan zich weer opbouwt om uiteindelijk alsnog naar die climax te gaan. Dit is echter helaas de ingekorte versie.

6. Oceanlab - Clear Blue Water

Oceanlab blijkt Above & Beyond met een zangeres te zijn. Vind het door de zang eigenlijk nog steeds wel een fijn dromerig nummer. Verder natuurlijk redelijke platte trance, maar ach.

7. Rank 1 - Such Is Life

De themesong van Sensation White 2001. Fijne vrouwenzang weer. Voor dit nummer geldt hetzelfde als de vorige.

8. Solid Solution - The Logical Song

Vond het toentertijd geweldig, die in mijn ogen twee nummers door elkaar heen. The Logical Song kende ik natuurlijk niet van Supertramp. Kon nooit wachten tot het Logical Song-stukje weer zou komen. Dit is trouwens wel een hele slechte, maar dan ook echt een heeeeele slechte cover.

9. Jan Wayne - Total Eclipse of the Heart

Zie 8... Ook van dit nummer kende ik het origineel niet. Maarja, zulke platte dancecovers vond ik toen het leukste, en nu helemaal niks meer.

10. DJ Tiësto - Flight 643

Uit de tijd dat Tiesto nog de beste DJ ter wereld was. Vond het erg gaaf, vooral ook omdat ie een Nederlander en de allerbeste was, dat vervulde me van trots. Vind het nu niet zo boeiend meer...

11. DJ Hooligan - Hear You Now

Ik weet nog goed dat ik deze cd mee naar school had genomen en een klasgenootje zei: haha, die heet DJ Hooligan! Ik wist niet wat hooligan betekende, maar ik lachte maar mee. Op die leeftijd heb je al snel ontzag voor dingen. Verder een aardig nummertje, dat niet zo opvalt, en je snel weer vergeet.

12. DJ Astrid vs. Tommy Pulse - Twinkle

Die piepjes doen me wel heel erg veel aan Resurection denken. Weinig origineels en iets dat je heel snel weer bent vergeten.

13. Intoxica - You're Not Alone

In dat zelfde jaar ook een hit voor ATB. Dit is wel een van de minste versies die ik ken, wegens te weinig eigenheid.

14. ATB - Hold You

Het loopt vervolgens zo over in Hold You dat je niet eens merkt dat er een ander nummer is begonnen, zo erg lijken die twee nummers op elkaar...

15. Kosheen - Catch

Leuke vervolgsingle op het ook al erg leuke Hide U. Leuk geproduceerd, en sterk gezongen. Kosheen raakte al snel uit zicht maar de singles staan nog steeds als een huis.

16. Lasgo - Something

Lasgo vond ik toen ook geweldig. Evenals Milk Inc. die beiden in hetzelfde straatje zaten. Zelfs in 2005, met de single All Night Long vond ik Lasgo nog leuk. Dit is zo'n jeugdsentiment dat ik het nog steeds onmogelijk niet leuk kan vinden.

17. Timo Maas - To Get Down

Een nummer dat nogal uit de toon valt vergeleken met de rest van de cd. Heeft door de gitaristen nogal wat rockachtigs, en de geluidjes erdoorheen hebben ook wel wat. Maar het weet zich in ieder geval te onderscheiden en daardoor op te vallen! Goed nummer!

18. Ian Van Dahl - Castles In The Sky

Project waar ook een producer van Lasgo in zit. Ook hier een zangeres. Heeft er dus wel wat van weg, van Lasgo. Maar het klinkt toch iets anders. Opzwepender. Nogal saai eigenlijk.

19. System F - Exhale (met Armin van Buuren)
Nummer van Ferry Corsten, samen met wat op dit moment de beste DJ ter wereld zou zijn, Armin van Buuren. Ook Ferry wordt en werd vaak hoog aangeslagen. Vind het nogal een leeg plaatje zonder identiteit. Als je me had verteld dat Tiesto bijvoorbeeld erachter had gezeten had ik het ook wel geloofd.

20. Discovery - Missing

Weer zo'n bekend nummer gecoverd en omgetoverd tot een dancetrackje. Doe mij maar het origineel.

21. 4 Clubbers - Children

Overbodige cover van Robert Miles, dit. Voegt totaal niks toe aan het origineel. Al kende ik toen het origineel natuurlijk niet, dus vond ik het waarschijnlijk erg leuk. Maar nee dankje.

22. Parla & Pardoux - Liberté 2002
Oh wat vond ik dit vroeger een vet nummer! Geweldig, die man die Libeeeeerteeeee roept. En dan dat leuke deuntje, wat natuurlijk gewoon gejat is (waar is het ook alweer van? In ieder geval vind ik het dankzij een gigantische hoeveelheid jeugdsentiment nog steeds leuk. Ik schreeuw lekker mee.

23. 4 Strings - Take Me Away (Into the NIght)

Aardig nummertje, met fijne vrouwenzang, dat ik toen erg leuk vond, en nog steeds wel fijn vind. Luistert prima weg.

24. Marco V - Godd

Aardige samples, aardige deuntjes, maar weet niet boven het gemiddelde dancenummer uit te steken. Maar leuke poging.

25. G-Spott - N-R-G

Vervelend nummer vind ik het nu. Wel heel simpel, en dat "publiek". Die vocals vind ik ook niet echt fijn.

26. DJ Melvin - L.O.I.S.

Geldt hetzelfde voor als voor het vorige nummer maar dan nog wat meer standaard.

27. Riva - Who Do You Love Now? [Stringer]
met Dannii Minogue

Dannii Minogue zingt ook eens een tranceplaatje, geproduceerd door ene Riva. Leuk plaatje toch wel, niet al te bijzonder, maar gewoon aardig dansplaatje. Niet slecht geproduceerd, Kylie-achtige zang.

28. Delerium - Innocente (Falling in Love)

Mooi nummer dit! Mooi sfeervol nummer, met mooie vocalen. Maar de fijnste trance nummers vind ik toch de wat meer sfeervolle ipv de wat meer dansbare, en deze heeft echt een hoop sfeer. Erg goed!

29. Mauro Picotto - Proximus Medley with Adiemus

Ik vind die Mauro Picotto-hits stiekem best leuk. Lekker trancedeuntje, en dan ineens van die mooie rustige Afrikaanse zang erdoorheen. Dit is met een sample van het nummer Adiemus (van wie is dat ook alweer?). Leuk gedaan, vind ik dat!

30. Sylver - Forgiven
Sylver is net als Lasgo en MIlk Inc. Dance-act met een zangeres uit Belgie. En alledrie klinken ze hetzelfde. Heb er wel een zwak voor, moet ik zeggen. Maar als je had gezegd dat het van Milk Inc. was geweest, had ik het zo aangenomen.

31. Markos - Temptation

Standaard-dance-deuntje, met af en toe een vrouw die tussendoor temptation zegt. Weinig schokkends.

32. Lange - Drifting Away
met Skye

Fijne zangeres, dat zeker. Verder niet zo interessant. maar het refreintje is zeker erg fijn. Mooi om datgene op te doen waar de zangeres over zingt.

33. DJ Jose vs. G-Spott - Access

Daar hebben we G-Spott ook weer. Deze is iets fijner, betere vocalen, leuker deuntje. Klinkt gewoon een stuk beter.

34. Klubbheads - Here We Go

Heel vervelend nummer dit. Die DJ Boozywoozy schijnt ook in dit collectief te zitten met 1001 andere namen. Maar hoeveel namen dit collectief ook aanneemt, de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. PUT YOUR HANDS UP IN THE AIR HEEEERE WE GO *leeg simpel deuntje* en dat het hele nummer lang.

35. Svenson & Gielen - We Know What You Did

Best oke, dit. Fijne strijkers, die wat duister aandoen. Vervolgens een euforische trancemelodie. Kan me voorstellen dat dit in een langere mix veel leuker is.

36. Armin van Buuren - The Sound of Goodbye pres. Perpetuous Dreamer

Armin presenteert hier zijn nieuwe alias, Perpetuous Dreamer, waar ie uiteindelijk weinig mee gedaan heeft. Weet me niet echt te boeien. Beetje schreeuwerige doelloze vocalen. Beetje zweverige trance eronder, maar ook dat werkt voor mij hier niet zo.

37. Iio - Rapture

Bijzondere stem. Verder ook niet zo bijzonder. Luistert lekker weg, maar klinkt verder als alle andere trance.

38. DJ Quicksilver - Ameno

Een cover van het overbekende Ameno van Era. Vind het origineel toch wel een bijzonder nummer. Leent zich ook wel voor een trancecover. Maar doe het dan goed. Hij had het wat meer moeten vermengen. Dit is gewoon een standaard-dancenummer, met af en toe een stukje Ameno ertussen.

39. Limelight - Like a Prayer

Oh, weer een cover. Maar nu van Madonna. Het klinkt echt voor geen meter meer. De zang is echt heel lelijk geworden. Echt een afschuwelijke cover dit.

40. Dance Nation - Sunshine

Die vocals klinken heel erg One More Time-achtig. Maar dan dus in een wat meer trancy jasje gehezen. Best grappig gedaan, vind het wel een leuk nummer.

Zo, denk niet dat veel mensen het zullen lezen, maar vond het zelf leuk om te doen, een reis terug in de tijd, naar toen ik een jaar of 11 was.

avatar van hoi123
Respect dat je dit album nummer voor nummer hebt gereviewd zonder echt in herhaling te vallen.
Ik heb hem wel gelezen, is er tenminste éé persoon. Jammer genoeg heb ik nooit iets gehad met Dragonball Z, ik keek liever naar de andere programma's.

avatar van Slowgaze
Hoeveel Dragonball Z-personages heb je nodig om "The Best in Dance & Trance" te recenseren?
Eentje, maar hij doet er wel vier afleveringen over.

Stijn_Slayer
Ik had deze.

Aha, een lotgenoot!

Stijn_Slayer
Deze vond ik nooit zo leuk. Pokémon had betere muziek.

avatar van Arrie
De muziek heeft dan ook helemaal niks met Dragonball Z te maken natuurlijk. Gewoon een manier om te verkopen. Wij zijn er allebei ingetrapt, maar toch vond ik de muziek leuk. Ik weet nog dat ik de cd een keer had meegenomen naar een basisschoolfeest, daar deed ie het ook goed.

avatar van nuf
nuf
Deze inderdaad kapotgedraait toen ik 12 was en zowel fan van trance/dance als dragonball z. Vind de nummers behalve nostalgisch ook gewoon leuk om te horen nog steeds. Dikke 4 sterren dus.

nedbed
Ooit puur gekocht vanwege de voorkant. Erg leuke herinneringen aan deze cd'tjes, en de eerste track van de tweede cd was mijn lievelingsnummer.