MENU

Cold War Kids - Mine Is Yours (2011)

3,35

Label: Downtown

1. Mine Is Yours (4:17)
  2. Louder Than Ever (2:44)
  3. Royal Blue (3:34)
  4. Finally Begin (3:41)
  5. Out of the Wilderness (4:07)
  6. Skip the Charades (4:25)
  7. Sensitive Kid (3:33)
  8. Bulldozer (5:02)
  9. Broken Open (4:39)
  10. Cold Toes on the Cold Floor (4:06)
  11. Flying Upside Down (4:18)

avatar van inquestos
geplaatst op 3 februari 2011, 2:09 uur, permalink
Waar is dat rauwe (, losse), kenmerkende CWK-geluid nu gebleven... Het is nog maar een eerste luisterbeurt, maar het zou wel eens de teleurstelling van 2011 kunnen worden.

geplaatst op 3 februari 2011, 17:32 uur, permalink
Heb het album nu drie keer geluisterd, en ik kan niet meer dan tevreden zijn.
De vorige albums waren gewoon iets ontoegankelijker en deze zal wat meer mensen aanspreken (waaronder ikzelf, en als mij dat in de ogen van sommige een mainstreamer maakt, prima, zit ik niet mee) Ik kon de vorige albums nooit helemaal in één ruk uitluisteren, deze wel, dus daarom vijf sterren voor dit mooie album.

avatar van Mctijn
geplaatst op 9 februari 2011, 16:44 uur, permalink
Een flinke stap minder dan het debuut, maar beter dan de vorige plaat.

Toch jammer dat er weer een rockbandje "evolueert" in een popband.

geplaatst op 22 februari 2011, 21:29 uur, permalink
Die outro van Flying Upside Down is waarlijk fantastisch!

geplaatst op 22 maart 2011, 20:40 uur, permalink
Hoofdletters-bericht verwijderd.

avatar van DirkM
geplaatst op 24 maart 2011, 14:41 uur, permalink
Die ohohohoh's ergens halverwege Sensitive Kid doen me denken aan de achtergrondzang op een nummer van Lou Reed's Tranformer, ik denk Satellite of Love.

Daarnaast, lekker catchy lenteplaatje. Als het kon ik hier een 7,5 voor geven. Hou het nu bij een 7.

avatar van oceanvolta
geplaatst op 24 maart 2011, 15:06 uur, permalink
Wat ik opvallend vind is dat veel mensen deze plaat een stap terug noemen, meer commercieel, poppy etc.
Maar de nummers die het minst poppy zijn en in dezelfde stijl van de vorige albums krijgen de minste stemmen. Namelijk Cold Toes on the Cold Floor, Sensitive Kid en Flying Upside Down.

Het is blijkbaar niet cool om toe te geven dat de nummers die wat toegankelijker zijn gewoon goed zijn. Nee want de producer van deze plaat heeft Kings of Leon ook commercieel gemaakt. En die zijn nu ook kudt. Dat diezelfde producer (Jacquire King) ook met Tom Waits, Modest Mouse en Be Your Own Pet heeft gewerkt, wordt maar even voor het gemak achterwege gelaten.

avatar van Boris1
geplaatst op 8 april 2011, 23:08 uur, permalink
Lekker album dit. Doet het volgens mij erg goed in de auto. Van de fans van het eerste uur kan ik mij voorstellen dat zij dit kudt met peren, uh, met dt.... vinden _O^

avatar van matthijs

geplaatst op 19 mei 2011, 21:46 uur, permalink
ze deze week live gezien (festival walk the line, den haag), indrukwekkend. eigenzinnig, melodieus. als je denkt te snappen wat voor soort band het is pakken ze je met iets heel anders ('pakken'in emotionele zin...)

avatar van The Eraser

geplaatst op 29 mei 2011, 13:23 uur, permalink
Eerste drie nummers zijn zeer goed, daarna begint het bombastische en wat eentonige geluid mij tegen te steken. Bij Cold Toes veer ik weer even recht, dat nummer doet mij enorm veel aan The Black Keys denken en distantieert zich met succes van de rest, iets waar Sensitive Kid niet in slaagt.

avatar van Mctijn
geplaatst op 17 juli 2011, 15:15 uur, permalink
Hij wordt beter en komt zelfs in de buurt van het debuut. (niet qua stijl wel qua kwaliteit).

Sensitive Kid is echt een uitschieter.

avatar van rkdev
geplaatst op 26 oktober 2011, 16:32 uur, permalink
'Royal Blue' doet me denken aan 'One Great Thing' van Big Country.

avatar van lauradance
geplaatst op 23 juni 2012, 12:22 uur, permalink
Jammer is dit album, er staan een paar goede liedjes op maar het is te overgeproduceerd. Ik wil niet zeggen dat CWK altijd enorm rauw was maar dit klinkt wel heel zoetsappig. Finally Begin, Louder Than Ever en Bulldozer zijn favoriet.

avatar van FRNKY

geplaatst op 17 januari 2013, 18:08 uur, permalink
Laat dat rock maar weg in de omschrijving.

avatar van Fieke_28
geplaatst op 18 januari 2013, 19:33 uur, permalink
De kaartjes voor Paradiso zijn binnen!! Kan haast niet wachten tot het 1 april is om hun nieuwe plaat te kunnen beluisteren en tot het 1 mei is om het live allemaal te mogen aanschouwen.

Hopelijk weten ze het hoge niveau van deze plaat en Robbers & Cowards vast te houden.

geplaatst op 5 februari 2013, 6:09 uur, permalink
2 mei ben ik erbij in Keulen, hoppa!