Akron/Family - S/T II: The Cosmic Birth and Journey of Shinju TNT (2011)

Label: Dead Oceans

11. Fuji II [Single Pane]
  12. Canopy
  13. Creator
avatar van Bart
De nieuwe plaat heb ik intussen beluisterd. De voorganger 'Set 'Em Wild, Set 'Em Free' vond ik bij vlagen mooi. Er stonden een paar sterke nummers op. Net als ' Love Is Simple' dat ik nog steeds één van de mooiere albums van Akron/Family vind.

Deze plaat valt zeer tegen. Er valt geen melodie in te ontdekken. Veel ruis, veel gitaar gepiel, een bak herrie, dan weer stilte, onverstaanbaar gezang. Erg experimenteel misschien, maar ik kan er helemaal niets mee. Dit album heb ik meteen weer van mijn computer gegooid. De eerste teleurstelling van 2011.

avatar van muziekobsessie
oke dan gooi ik m ook zonder te luisteren weg. da's duidelijk

lekbericht verwijderd.

Bart schreef:

ik voel me geroepen!

Bart schreef:

Misschien is het je opgevallen dat de tracklist van de leak niet overeenkomt met de aangekondigde tracklist? De titels en de muziek zelf zijn naar mijn idee een knipoog naar het witch house-genre. Er is een grote kans dat de band deze promo even in elkaar heeft geflanst om te zorgen dat hun echte album niet lekt. Ik zou wachten met stemmen tot het album daadwerkelijk is uitgekomen.

numnumnum
Ahum, 2DE VERSIE van het album zojuist ook beluisterd. Bijzonder..
Waarschijnlijk zo nog 4 te gaan?

arkestry schreef:

Dank - dan wacht ik nog even. Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik waardeer de eerdere albums zeer!

De derde versie is ook al gelekt (de album-art spreekt duidelijk al van 3/6). Wat een geweldige stunt, waarschijnlijk is pas op de releasedatum vast te stellen hoe de juiste versie klinkt. 2/6 is m'n favoriete tot nog toe, een leuke tussenvorm van ambient en noise!

Op ateasweb ->
Just noticed something...the guy who uploaded the leak to what and waffles has the username "asterisk." At the Waffles page for "Akron/Family, Megafaun, Greg Davis - Odyssey of the Mind" the first comment is from "asterisk" and it says,

"if you like this, please support us so we can keep doing what we are doing.
thanks,
greg

Greg seems to refer to:
gregorytylerdavis at gmail dot com
(please don't email me mp3 files)

aim / ichat : gregasterisk

at the autumn records website. So, I have found the source of the leak, who is someone definitely close with the band, seeing as he released some live disc and has tour extensively with them.

Dus het is inderdaad de band/het label die deze ongelofelijk weirde versies naar buiten heeft gebracht.

Een nummer van hun nieuwe plaat valt te beluisteren op Pitchfork het is geen noise dit keer:
Pitchfork: Akron/Family Share New Song, Tour Dates

avatar van Bart
Kijk, 'So It Goes' klinkt echt prachtig. Heerlijk. Zo wil ik ze horen!

Schitterend, wat een stunt. Ik ben er mooi ingetrapt hoor. Ik had ze bijna de rug toegekeerd!

avatar van Bart
Intussen is de officiële versie te beluisteren. Erg fijn! 'A AAA O A WAY' en 'So It Goes' heb ik al een aantal keren achter elkaar gedraaid. Heerlijk. Nu snel de andere nummers luisteren. Het klinkt in ieder geval weer veelbelovend!

avatar van wexxel99
Helaas, het sprankelende/freakende element is verdwenen. De overblijfselen zijn popsongs. 3*