LCD Soundsystem - London Sessions (2010)

Dance / Rock
Label: DFA

1. Us Vs Them (8:02)
  2. All I Want (6:29)
  3. Drunk Girls (3:41)
  4. Get Innocuous! (6:52)
  5. Daft Punk Is Playing at My House (5:03)
  6. All My Friends (7:31)
  7. Pow Pow (8:10)
  8. I Can Change (6:48)
  9. Yr City's a Sucker (5:49)
avatar van lost in music
Zeer strak gespeelde nummers door 1 van de best live acts van dit moment.
De nummers klinken natuurlijk niet zo perfect als op de albums zelf maar ze druipen wel van de energie van deze rasmuzikanten.

Hoop dat ze snel weer naar ons landje komen!

avatar van Don Cappuccino
Live klinkt de band misschien nog wel beter dan op de studioalbums. Ze spelen de nummers ook niet precies hetzelfde als op het album. Een nummers als Daft Punk Is Playing at My House is hier vele malen beter, James Murphy zingt hier veel beter en enthousiaster dan op het album die trouwens ook al erg goed is. De energie hoor je echt heel goed. 4 sterren.

avatar van desjours
Deze plaat heeft een versie van All I Want die ik erg kan waarderen, vind dit eigenlijk sowieso de beste LCD plaat, alles klinkt net wat minder klinisch als op de studioplaten (die ik ook zeer graag draai)

Ik ben een groot liefhebber van de studioalbums van LCD Soundsystem en zag ze live op tv een fantastisch optreden weggeven op Lowlands in 2010. Ik had al gehoord dat ze er live op het podium 'stonden', maar ondanks dat hun muziek eerder 'studiowerk' lijkt, was het echt een geweldig optreden. Wat een power, energie en enthousiasme werd er ingestopt en inderdaad werden er ook andere arrangementen gebruikt. Het geeft hun muziek weer een andere dimensie. Het is kortom werkelijk steengoed wat ze laten horen en daarom is het ook zo prettig dat deze live cd The London Sessions is verschenen. Mijn favorieten hier: Us v Them en ja hoor, daar is 'ie weer: Daft Punk Is Playing At My House, maar echt alles is de moeite waard!

Die show van 29 nummers (!) is terug te vinden in de beste geluidskwaliteit en op 3 DVD.