Danny O'Keefe - O'Keefe (1972)

Country
Label: Signpost

1. Good Time Charlie's Got the Blues (3:01)
  2. Shooting Star (2:38)
  3. The Question (Obviously) (3:37)
  4. Honky Tonkin' (2:51)
  5. The Road (3:48)
  6. An American Dream (5:14)
  7. Louie the Hook Vs. the Preacher (3:37)
  8. The Valentine Pieces (3:16)
  9. I'm Sober Now (3:37)
  10. Roseland Taxi Dancer (2:45)
  11. I Know You Really Love Me (0:59)
avatar van Droombolus
Heerlijke singer/songwriter plaat op het opscure Signpost label die ik rond 1975 ergens uit een uitverkoop bak gevist heb. Zijn teksten zijn zijn sterke punt. Die zijn heel beeldend, je ziet ogenblikkelijk de situaties die hij beschrijft voor je.

Kwa weergave van het muzikantenleven is The Road voor mij nog steeds het beste nummer ever. O'Keefe's indringende stem brengt de boodschap zo duidelijk over dat ik nooit echt aan Jackson Browne's versie ( op Running On Empty ) heb kunnen wennen.

avatar van spinout
Een beter album als het debuut van O'Keefe, merendeels door de meer spaarzame productie, die op het debuut nogal overvol was. Ook de heropname van Good Time Charlie's Got the Blues is beter als het origineel. Elvis nam er een jaar later ook een prachtige opname van. Op dit album van O'Keefe doen trouwens veel muzikanten mee, die eerder ook op Elvis' platen te horen waren, nl. Gene Chrisman, Johnny Christopher (die ook op de Elvis versie te horen is), Bobby Emmons, Bobby Wood, Reggie Young en Mike Leech. En zelfs de engineer heeft een Elvis connectie:Stan Kesler, die vanaf Elvis' begintijd liedjes aan Elvis geleverd heeft.