Frankie & The Heartstrings - Hunger (2011)

Label: PopSex

7. Want You Back
  8. It's Obvious
  9. That Postcard
  10. Don't Look Surprised
Zou wel eens succesvol kunnen worden dit jaar. Ik weet het nog niet zo met dit bandje. Britpop volgens het boekje, dat wel.

Ik weet niet wie Frankie & The Heartstrings hebben ingehuurd om de naam The Smiths te laten vallen, want dat slaat helemaal nergens op. Het is een naam die ik regelmatig zie opduiken.
Ja, het heeft wel een jaren '80 uitstraling. Uptempo vrolijke poprock. Dexy's Midnight Runners zonder keltische invloeden.
Revival van de britpop lees ik ook veel: ammehoela!
Grote belofte voor dit jaar: ammehoela (2)!

Best een geinig plaatje hoor. Niks mis mee. Maar ook erg dertien in een dozijn en ik heb niet zo veel met de zang. Tel daar bij op dat ik de composities niet al te opvallend vind en ik tot nu toe nog niet echt een grote hit heb gehoord..... tja..... dan kan het nooit die knaller van 2011 gaan worden in mijn oren.
Het is het allemaal gewoon net niet en dan kan er nog zo'n leuke PR-machine achter zitten; daarmee red je het niet.
Hunger klinkt net als die wat middelmatige, fletse poprock bandjes die we ook voldoende in de jaren '80 hadden.
Op zich wel jammer, want een beetje een britpop-opleving had geen kwaad gekund. Een fris succes a la Franz Ferdinand een paar jaar terug was geinig. Wat dat aan gaat hoor ik liever het vrolijke uptempo geluid van Vampire Weekend, waar ze volgens mij stiekem ook wel naar geluisterd hebben.
Helaas, helaas: Hunger valt bij mij in de categorie ene oor in, andere weer uit. Niet Onvoldoende en ook geen enorm succes.

Een 3* dus.