DJ Wich - The Golden Touch (2008)

Tsjechiƫ
Label: Skoop

1. The Man with the Golden Touch (Intro)
  2. Get Live

9. What We Need

met Glasses Malone en Lil' Wayne

10. Give It Up

met Little Brother

11. They Don't Know How (Money Over Here)

met Havoc, Kurupt en Roscoe

met Gail Gotti en Roscoe

19. Cheat on Her

met RL of next en Nironic

avatar van V.B.
Album van de week vanwege de oudjaarsavondknallertjes!

Aantal prutnummers maar ook een aantal knallers. Daarom 3,5*

avatar van principal2000
0,5
Oei, een vluchtige eerste beluistering voorspelt niet veel goeds qua score voor dit album.

avatar van panjoe
1,5
panjoe (moderator)
De mix van Underground en Mainstream op een produceralbum doet een beetje denken aan het concept van Jake One's White Van Music. Waar ik dat album heel goed kan waarderen, vind ik dat het plastieken geluid The Golden Touch een veel minder geslaagd album maakt.

Een stem volgt nog, maar ik verwacht dat het niet al te hoog wordt...

'Cliche' is het eerste woord wat hierbij in me opkomt. Omhoog gepitchte soulsamples, beetje rappen om het rappen...ik krijg een beetje het gevoel dat al die rappers elkaar proberen te overschreeuwen. Het kan me allemaal niet zo boeien iig...

avatar van Silky & Smooth
Tsja, op papier zou dit bijna alleen maar knallers moeten bevatten... Talbi Kweli, Slum Village, Royce da 5'9", Guilty Simpson, MOP, Lil' Brother, Kurupt, Raekwon, Frank N Dank. Dit zijn allen niet de minsten om gezamenlijk op een plaat te staan. De grote onbekende voor mij is dan DJ Wich. Het is dan ook jammer dat dit album zijn producties bevat. 'Plastic' is het goede woord voor zijn stijl. Het is niet eens enorm slecht is het niet, soms wordt ik wel even verrast, maar zijn poppy geluid (en de voorkant) doen mij meer denken aan een mixtape. Een mixtape van een DJ die andermans werk bewerkt en er andere artiesten over plaatst. Dit zal wel niet, want ik neem aan dat dit zijn eigen producties zijn(?). En het is niet eens alleen de schuld van DJ Wich. De (top)artiesten die ik hierboven opsomde doen nou ook niet echt hun best om hun eer hoog te houden. Ja, rappen kunnen ze allemaal wel (hoewel ik er bij sommigen ook aan begin te twijfelen), maar inhoudelijk stelt het helemaal niets voor. Er is geen rap die bij is blijven hangen. Dit album hangt puur op de flows en stemmen van rappers met af en toe een redelijke productie samen. En dat is al beneden de maat. Ik kan toch niet hoger komen dan een 2*'tje.

avatar van principal2000
0,5
Ik kan hier niks positiefs over melden. Tsja, misschien dat het een consistent album is. Allemaal verrotte nummers met een overdaad en synthesizer-akkoorden, gedubte stemmetjes en een jiggy-jiggy sfeer. Dit album heb ik 2 keer proberen te luisteren en die luisterbeurten waren na 2 minuten al voorbij. En dan had ik ieder nummer gehad. Dit is het omgekeerde dan waar ik van hou: laagst mogelijke score. Helaas.

avatar van MAS
MAS
Ik vind het een originele keus voor het hiphop album van de week maar het album zelf kan me niet boeien. Er is helemaal niets origineels aan dit album en er staan echt verschrikkelijke nummers op. Vooral het laatste nummer laat je achter met een naar gevoel.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind het vooral jammer dat er na het laatste nummer niks, maar dan ook niks is blijven hangen. Zelfs niet naar meerdere luisterbeurten. Dat is mij eigenlijk nog nooit gebeurd. De producties vallen niet op, de rappers boeien niet. Het is gewoon niet zoveel...

avatar van Colucci_Era
Een paar redelijke nummers, maar verder is het me wat saai. Het word nergens echt hoogstaand,qua beats en qua raps, maar heb wel licht genoten van een paar nummers. Helaas staan er ook slechte nummers op, maar dat ligt voornamelijk aan de rappers.

avatar van V.B.
Coasting is toch wel een beetje een anthem voor een feestje bij ons! (in het oh zo gezellige Almere )

Hoogstaande hiphop vind ik het zelf ook niet, maar het luistert leuk weg.

FightForMore
Zou ik er een heel bericht over spenderen ? Nee. Dit album is gewoonweg slecht. Halverwege ben ik er mee gestopt en zoiets doe ik niet vaak.

avatar van Colucci_Era
Als je hem niet helemaal hebt geluisterd waarom beoordeel je het album dan.

FightForMore
Ik heb het dan nog eens geprobeerd, maar heb bijna altijd moeten skippen.