De Mens - In het Gras (2005)

Belgiƫ
Label: Universal

1. Mooiste van de Klas (2:07)
  2. Zonder Verlangen (3:54)
  3. De Achterblijvers (2:49)
  4. 1981 (3:45)
  5. De Meeste Jongens Zijn Eenzame Meisjes (2:50)
  6. Dampende Lijven (2:33)
  7. Popkwiskampioen (2:48)
  8. Feest (3:25)
  9. In het Jaar 3000 (3:52)
  10. Morgen Zijn We Dode Blaren (2:41)
  11. Waarom Die Gevoelens? (2:33)
  12. Maak Je Geen Zorgen over Mijn Zorgen (4:27)
De Mens in topvorm.

Mooiste van de Klas, In het Jaar 3000, Dampende Lijven, Popkwiskampioen... de hoogtepunten zijn niet te tellen.

avatar van 93.9
Denk dat sommigen hier op deze site zich wel kunnen vinden in popkwiskampioen.
Erg leuke plaat!
Zonder verlangen was overigens de eerste single en is (zoals vaak) ook erg goed.

Me-in-honey schreef:
De Mens in topvorm.

Tjah, dan houdt mijn verkenningstocht door hun muziek hier al op. Vind het wel interessant een mooi gemusiceerd, maar qua inhoud is het me wat té banaal en zorgenloos. De zanger boeit géén 40 minuten, al kan de plaat er dankzij een schitterende gitarist gewoontjes mee door.

yoeridedeygere
een heel breed album van de eerste song tot de laatste song goed

yoeridedeygere
nogmaals beluisterd, wat een easy listening maar het blijft echt genieten van begin tot eind, eigelijk 12 singles die samen nog één goed geheel vormen.

avatar van Johanv4434
JJ_D schreef:

Ik heb dit een tijdje het "minste" album van de mens gevonden, maardie mening moest ik wel snel herzien na enkele luisterbeurten. Je moet misschien eens 'sex verandert alles' of 'blond' eens proberen.

avatar van Ploppesteksel
JJ_D schreef:

Speelt Frank Vanderlinden niet zelf op de gitaar ?

avatar van Ploppesteksel
Johanv4434 schreef:

Bedoel je dat Sex Verandert Alles of Blond de slechtste of de beste is ?
Sex Verandert Alles is in ieder geval schitterend. Blond vind ik wat flauwtjes & In het Gras is toch gewoon weer zéér goed . Geen enkel echt zwak nummer na een paar luisterbeurten . Mooiste van de Klas, Zonder Verlangen & Dampende Lijven zijn toch zeker van een hoog niveau.

avatar van Johanv4434
Nee, ik bedoel dat ik het zeer goede albums vind. Ik luisterde vaker naar deze twee, dan naar in het gras. Ik had er gewoon enkele luisterbeurten meer voor nodig.

Ploppesteksel schreef:

Speelt Frank Vanderlinden niet zelf op de gitaar ?

Inderdaad