B.B. King - His Definitive Greatest Hits (1999)

Blues
Label: Universal

1. The Thrill Is Gone (5:27)
  2. Paying the Cost to Be the Boss (2:34)
  3. Don't Answer the Door (5:10)
  4. I Like to Live the Love (3:28)
  5. How Blue Can You Get (2:42)
  6. Why I Sing the Blues (8:37)
  7. Chains and Things (4:54)
  8. To Know You Is to Love You (8:33)
  9. When Love Comes to Town (4:19)
  10. Playin' with My Friends (5:19)
  11. Never Make a Move Too Soon (5:31)
  12. Better Not Look Down (3:21)
  13. There Must Be a Better World Somewhere (3:46)
  14. Hummingbird (4:38)
  15. Everyday I Have the Blues (2:38)
  16. Sweet Little Angel (3:41)
  17. Help the Poor (2:40)
  18. So Excited (5:36)
  19. Broken Heart (2:46)
  20. Ghetto Woman (5:17)
  21. Ain't Nobody Home (3:17)
  22. Darlin' You Know I Love You (4:50)
  23. In the Midnight Hour (3:24)
  24. Into the Night (4:11)
  25. My Lucile (3:41)
  26. The Blues Come over Me (5:15)
  27. Since I Met You Baby (2:53)
  28. I'm Moving On (4:17)
  29. Let the Good Times Roll [Live] (5:31)
  30. Woke Up This Mornin' [Live] (1:50)
  31. Three O'clock Blues [Live] (3:17)
  32. Please Love Me [Live] (3:03)
  33. Caldonia [Live] (4:01)
  34. Rock Me Baby [Live] (3:27)
nicolas
ultimate collection en definitive greatest in één jaar?

greatest hits bedoel ik

avatar van ACole_20
Tja, vorig jaar dacht ik getuige te zijn geweest van zijn allerallerlaatste optreden in Nederland ooit met zijn afscheidstour, maar nu komtie in september alweer buurten met wederom zijn allerallerlaatste optreden in Nederland..
Ben benieuwd hoe vaak we dat nog gaan horen de komende jaren

nicolas
His Last Tour, His Final Tour, His Allerfinalst Tour, His Dealy Ending Tour enz... Heb 'm trouwens vorig jaar (in 2005) gezien in juni, het was een subliem concert, en dit jaar (2006) was-ie er weer in september...

avatar van Reijersen
BB King is echt zo'n artiest die ik ken via mijn vader. Hij luisterde altijd naar artiesten als BB en Eric Clapton. En toen ik nog een jong jochie was moest ik dus verplicht meeluisteren. Maar zo'n drama was dat ook niet, want BB King sprak me altijd erg aan. Naarmate ik me meer ging interesseren in muziek bleef BB King er toch een beetje in hangen en heb uiteindelijk een paar jaar geleden deze verzamelaar aangeschaft.

Heerlijke muziek, gitaarvirtuoos pur sang en alles luistert goed weg.

4 sterren.

beaster1256
schitterende verzamelaar van bb king , hier staat werkelijk het beste van de ouwe bluesgitarist op , vroeger vond ik dit niet zo goed , maar jaren later wel .

avatar van Leonard91
Goede verzamelaar van B.B. King, vooral de eerste cd. Fijne muziek en geweldige gitarist. 4*

avatar van LucM
Mooie compilatie ven deze blueslegende met zijn beste songs, schitterend gitaarwerk ook. Eén van de grootste en meest invloedrijke bluesmannen, nu nog steeds actief.

Rizz
Deze cd komt uit 2005?
M'n vader kocht hem al in 2002. Ik luister hem al sinds m'n 10e dus.

avatar van Twinpeaks
B.B.King blijft natuurlijk een uitzonderlijk gitarist en nog 1 van de levende pioniers die heeft bijgedragen aan het verbindingswerk van de blues naar de rock.Hij niet alleen natuurlijk ,maar op dat gebied had hij natuurlijk wel een fikse invloed.Deze prima verzamelaar geeft goed inzicht in KIng's kunnen ,al moet ik zeggen dat ik soms weinig ontwikkeling hoor.Dit is niet zo heel erg daar hij zijn liedjes toch wel spannend weet te houden met zijn lekkere gitaarspel.Deze verzamelaar volstaat voor mij,al wil ik nog wel een live album van hem hebben.

avatar van Rinus
Puike verzamelaar van King. Alle tracks zijn okido Er staan behoorlijk wat bluesstandards op. Prima geluidskwaliteit en het boekje is ook prima. Voor iedereen, die niet in zijn reguliere backcatalogus wil duiken, maar net, zoals ik, wel wat van deze bluesgigant op de plank wil hebben, een prima aanwinst..