Dukatalon - Saved by Fear (2009)

Israƫl

6. Electric Site (9:09)
  7. Gate of Mind (6:08)
  8. Mekonenet (4:31)
avatar van wizard
Sludgemetal uit Israël. in 2009 uitgekomen op Sleeping Village, vorig jaar opnieuw uitgebracht, maar dan bij Relapse.
Na de eerste keer luisteren is mijn conclusie dat ik dit vaker moet horen. De muziek is traag en zwaar (zoals sludge moet zijn dus), net als de zang, die half tussen gewone zang en een grunt inhangt. Hier en daar is er ruimte voor een gitaarsolo, en op het slotnummer gaat het tempo zowaar een beetje omhoog. Het titelnummer is een akoestische instrumental. Breekt de cd mooi in tweeën en voorkomt zo verveling.

avatar van [WZ]
Best een zwaar plaatje, op het eerste gehoor een beetje zoals de oude High on Fire, of Let The Night Roar. Best vet!

avatar van wizard
Dit blijft een aardig album, alleen de zang bevalt me niet altijd even goed.