Sam Brown - Stop! (1988)

Label: A&M

1. Walking Back to Me (3:43)
  2. Your Love Is All (4:10)
  3. Stop (4:56)
  4. It Makes Me Wonder (4:36)
  5. This Feeling (3:17)
  6. Tea (0:46)
  7. Piece of My Luck (2:57)
  8. Ball and Chain (4:37)
  9. Wrap Me Up (3:13)
  10. I'll Be in Love (5:16)
  11. Merry Go Round (3:09)
  12. Sometimes You Just Don't Know (3:08)
  13. Can I Get a Witness * (3:01)
  14. High as a Kite * (3:27)
  15. Nutbush City Limits * (4:27)
Ah ja, Sam Brown. Dat we die met z'n allen over het hoofd hebben gezien. Dit is weer zo'n cd die ik in mijn bezit heb gehad, maar inmiddels al heel lang geleden heb weggedaan.
Er staan goede nummers op, maar ook van die songs waarvan je je afvraagt "wat moet ik er mee".
Stop is natuurlijk wel een klassieker.

avatar van axel33
aERodynamIC schreef:

Stop is natuurlijk wel een klassieker.

Inderdaad een beetje een wisselvallige cd, er staan natuurlijk een paar sterke nummers op waarvan het titelnummer het onbetwiste hoogtepunt is... maar ook best wel wat "weird shit". Bovendien is 'ie vaak ook wat te 'poppy' en ook best wel gedateerd, het titelnummer uitgezonderd... alweer. Toen opvolger April Moon niet een geschikte opvolger voor 'Stop' bleek te bevatten was het dan ook snel gedaan met de ster van Sam Brown. Wat bijna niemand weet is dat ze in 1992 een cd maakte die Stop! verre overtreft, zie hier. en ook in 1997 was er een album dat óók een stukkie beter was dan het debuut. Worth checking out.

avatar van EmDee
Ik kende haar alleen van dit album en haar mooie blonde haar.
Totdat ik zo'n anderhalf jaar geleden naar een concert van Jools Holland ging en zij als gastzangeres aanwezig was. Een kortgeknipt donker koppie maar haar geweldige stem had ze gelukkig nog steeds. Ze zong oa een aantal nummers uit The Commitments en dat deed ze echt super!

Het nummer Stop is een echter klassieker, de rest boeit niet zo.

avatar van Hans Brouwer
Deze dame is de dochter van Vicky (R.I.P) Deze Sam heeft toch ook als achtergrondzangeres meegezongen op The Division Bell van Pink Floyd?? Geloof het of niet maar de nummers ("what do you want from me" en "keep talking") waarop Sam meezingt vind ik de enige twee interresante nummers op die PF cd. Zegt iets over de kwaliteit van Sam? "Stop" is natuurlijk een heerlijk nummer, voor de rest ken ik deze cd niet en ik ga dus niet stemmen!

avatar van musicfriek
Stop vind ik een van de irritantste jaren 80 nummers! Iedere keer als ze begon te zingen ging bij mij de knop om op de radio. Off welteverstaan.

avatar van Janz
Sam Brown toont zich op deze CD als een dame met ballen. Ik vind dit een goeie afwisselende lekker stevige popplaat.

Marcel²
Janz schreef:
Sam Brown toont zich op deze CD als een dame met ballen

Gelukkig maar.

avatar van Janz
Marcel Jongeneel schreef:

Gelukkig maar.

Grapjurk.
Volgens mij begrijp jij best wat ik bedoel.

FatBottomedGirl
"Ooooooooh, and it makes me wondeeeeeheher...."

kippenvel!

Joy
??

excuze me?

das led zeppelin toch?

Ook zo zuiver gezongen?

avatar van rudiger
sam brown ; ze had beter in het achtergrond koortje van pink floyd moeten blijven ,
dit album van haar zegt genoeg STOP , en dat had ze ook moeten doen.

rudiger schreef:
Sam Brown; ze had beter in het achtergrond koortje van Pink Floyd moeten blijven.
Dit album van haar zegt genoeg STOP , en dat had ze ook moeten doen.
Rudiger, wees eens eerlijk.......... Ken je dit album überhaupt wel .

EVANSHEWSON
rudiger schreef:
dit album van haar zegt genoeg STOP , en dat had ze ook moeten doen.

Sorry, maar Sam Brown is een kei van een zangeres, niet enkel als achtergrondzangeres voor Gilmour en co, maar ze kàn echt wel wat.

Haar nummer STOP vind ik hemels en geheel tijdloos, ik ken helaas de rest van dit album niet dus kan geen beoordeling geven, maar Rudiger, jouw reactie begrijp ik geheel niet, sorry

EVANSHEWSON schreef:

Je moet het hele album toch eens proberen. Stop is te vaak gehoord en de overige nummers zijn lekker afwisselend, rustig tot aan mooie covers van Can I Get A Witness en Nutbush City Limits op het eind.

EVANSHEWSON
O maar, IK twijfel niet aan Sam Brown's capaciteiten, echt niet, vind dat een grote dame, die veel meer aandacht en succes verdient, al zal ze geen honger hoeven te lijden als ze met Pink Floyd mee op toernee gaat, zeker ?

Ze straalt echt ook veel uit vind ik. Grote dame die ik beter wil leren kennen, enfin, haar muziek toch, maar zou het niet erg vinden om haar persoonlijk te mogen ontmoeten hoor!

avatar van FunkStar
Lekkere nummer 1 hit had Sam Brown in 1988 met Stop! De 2e single viel ietsje tegen, This Feeling.

De cover van Nutbush City Limits is tenenkrommend!

avatar van Snakeskin
Deze plaat bevat de weergaloze single "Stop"die het geheel naar een hoger plan tilt. Deze plaat hoor ik op de radio veel te weinig.

Sstttt
EVANSHEWSON schreef:
Stuur Sam een e-mail met aanzoek zou ik zeggen. Mischien heeft Sam wel een zwak voor Belgen. "Stop" is een goed nummer, de rest van het album ken ik niet. By the way.... Sam is toch de dochter van.....?

avatar van musicfriek
Ik vind Stop nog steeds een verschrikkelijke plaat. Zal niet meer veranderen ook..

En yep, ze is de dochter van wijlen Vicki Brown die bij de New London Chorale zat.

avatar van LucM
"Stop" vind ik wel een mooi nummer maar de stem van Sam Brown ligt mij niet zo waardoor ik niet geneigd ben een album van haar te kopen.

avatar van LucM
Ik heb dit album niet gekocht maar ontleend. Naast haar grote hit "Stop" staan er nog een aantal degelijke songs zoals "This Feeling" en "Tea" maar voor de rest is dit album erg wisselvallig met de cover van "Nutbush City Limits" als dieptepunt.

axel33 schreef:
Ik weet niet of Sam Brown "een gevallen ster' is. Op dit moment draai ik het album "Pictured Within" van Jon Lord. Op dat album verleend Sam op een aantal nummers haar vocale medewerking. En dat doet Sam meer dan verdienstelijk. Wat mij betreft zeker geen "Stop!" voor Sam Brown.

avatar van Twinpeaks
Een album wat bijna nooit mijn cd speler weet te halen en de reden daarom weet ik niet echt.Stop is een prima liedje wat toendertijd wel in het jaren 80 tijdsbeeld paste,maar er toch ook wel mijlenver van afstond.In een opwelling toendertijd de cd gekocht voor een hoop geld ,maar deze heeft nooit kunnen beklijven.Die cover van Nutbush City Limits is idd niet best.Voor de rest kabbelt het aardig voort ,maar zitten er wei in memorabel momenten op.2 en halve ster met pijn en moeite.

Wisselend geheel, mooie liedjes, maar ook de nodige musical achtige nummers.
En daar was haar moeder weer een stuk beter in.