Gérard Manset - Gérard Manset (1968)

Frankrijk

11. Pas de Pain *
  12. Tu T'en Vas *
  13. La Dernière Symphonie *
avatar van muziekobsessie
bizar album door rate your music megahoog gewaardeerd. Golgotha en mon amour vind ik werkelijk fantastisch. liefhebbers van gainsbourg zal dit wel aanspreken.

avatar van muziekobsessie
Leuk om te horen waar Yann tiersen de mosterd vandaan haalt! Veel strijkers en piano en ik hoor een tikkeltje baroque(tja zit m dat in de clavecimbel??).

Inmiddels aardig verdiept in deze. dit is zijn debuut en Animal on est mal werd als eerste single precies op een verkeerd moment uitgebracht(tijdens een demonstratie) zodat de media hem negeerde. Grappig statement is dat hij 't belachelijk vond om voor publiek op te treden dus heeft hij een euvre opgebouwd zonder dat ook maar voor publiek te laten horen.

tip voor de muziekfreaks beoordeel deze niet te snel, je moet wennen aan de sound

Ik heb de 1971 editie van dit album beluisterd:

10. L'arc En Ciel
11. Pas De Pain
12. Tu T'en Vas
13. La Derniere Symphonie

Iets afwijkend dus, maar de kern is en blijft hetzelfde. Veel strijkers en typisch frans als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen. Ik hou er wel van. Niet voor niets is een nummer als L'une et L'autre al snel een favoriet geworden. Ik heb altijd een zwak voor chansons gehad en tegelijkertijd vind ik franstalige nummers ook altijd wat zijigs hebben. Het zal de taal zijn.
Soms vind ik het op het randje balanceren: dan neigt het ietwat naar kitsch (maar daar hou ik dan wel weer van) en het is ook wel typisch jaren '60.