Kingdom Come - Rendered Waters (2011)

Duitsland
Label: SPV

1. Can't Deny (4:06)
  2. The Wind (3:46)
  3. Blue Trees (Brandneuer Song) (3:22)
  4. Should I (6:25)
  5. I've Been Trying (3:35)
  6. Pushing Hard (5:14)
  7. Seventeen (4:35)
  8. Is It Fair Enough (Brandneuer Song) (4:09)
  9. Living Out of Touch (4:06)
  10. Don't Remember (Brandneuer Song) (3:06)
  11. Break Down the Wall (4:23)
avatar van Von Helsing
Oude songs in een nieuw jasje. Ik ben benieuwd daar Kingdom Come toch iets anders klinkt dan in het begin. Kan ook een domper worden natuurlijk.

avatar van ozwald
vrees dat lenny die klassiekertjes netjes de nek om draait met die zeurderige drumcomputer sound die ie al weer een jaar of 10 hanteert.

avatar van ozwald
ondanks de positieve kritieken die ik her en der over dit album las kan ik er weinig mee aan.

Helaas wordt mijn vermoeden bevestigd: de oude songs in het 'nieuwe jasje' zijn zonder uitzondering veel minder dan die oude versies.

De paar nieuwe songs overtuigen ook al niet dus deze Rendered Waters is geheel overbodig.

Nieuwstad
Ik hou het ook lekker bij de eerste 2 platen, klassiekers zijn het

avatar van Sir Spamalot
Laat ik even de Wikipedia link erbij sleuren, Rendered Waters - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org, want van hun debuutalbum staan er drie nummers op, van de opvolger eentje. Los van het feit dat ik de heropnames niet begrijp, zoals van zovele groepen, dwalen mijn gedachten bij die vier nummers voortdurend af naar de originele versies die ik zo kan dromen. Van de nieuwe nummers bevalt mij nog het meest Break Down the Wall, dat bij mij hetzelfde gevoel oproept als bij hun - juist, ja - eerste twee albums toen Kingdom Come nog een groep was.

avatar van Faalhaas
Sir Spamalot schreef:

Dat is dan ook een nummer van Stone Fury. Lenny's eerste band.