Dustin O'Halloran - Lumiere (2011)

Neoklassiek
Label: 130701

1. A Great Divide (6:19)
  2. Opus 44 (2:49)
  3. We Move Lightly (3:10)
  4. Quartet N.2 (3:13)
  5. Opus 43 (6:30)
  6. Quintette N.1 (5:12)
  7. Fragile N.4 (3:30)
  8. Opus 55 (6:06)
  9. Snow Light (6:34)
avatar van wexxel99
Hier kijk ik echt naar uit een samenwerking tussen Dustin, Peter Broderick, Adam Wiltzie (SOTL) en het ACME ensemble .
Volgens het Fatcatlabel is het: a collection of miniature symphonies.
De soundbytes van opus 43 en 44 zijn zijn om van te watertanden.

avatar van wexxel99
Wat is 'we move lightly'' toch een magistraal nummer. Als Ingmar Bergman nog zou leven, zou hij dit als blauwdruk kunnen gebruiken voor zijn geniale films.

avatar van DirkM
Deze staat op de luisterpaal. Zeer aan te raden!

avatar van feebl
Wat een prachtige CD, nu een paar keer in zijn volledigheid beluisterd. Van een ongekende schoonheid. Vooral We Move Lightly en Fragile N.4. Luisteren!

avatar van Ynoskire
Ik kan zijn piano solo's beter waarderen, aan de ene kant omdat dat toch een beetje mijn instrument is. Maar ook omdat de piano solo's wat intiemer en minder voorspelbaar klinken.

avatar van [F]luister
Op 18juni speelt Dustin O'Halloran met het Lunapark ensemble op het urban explorers festival (www.urbanexplorersfestival.nl) . Het is een speciale avond waar Lunapark op klassieke wijze nummers vertolkt van Aphex Twin. En vervolgens spelen zij met Puzzle Muteson en Dustin O'Halloran.

sxesven

avatar van chevy93
Gewoon mooi. Is wel net iets te lang om de volledige speelduur van hoog niveau te zijn, maar het is een mooie plaat, dat zeker. Vooral de strijkinstrumenten voegen t.o.v. piano solos een boel toe.

avatar van Rhythm & Poetry
Kennis gemaakt met deze muziek dankzij dit topic. Lumiere van Dustin O'Halloran zorgt voor ontspanning. Heerlijk om op bepaalde momenten te beluisteren. Echter geen muziek voor elke dag.

avatar van chevy93

avatar van madmadder
Ja, het is weer zover, 2011 is voorbij en ik begin zo langzaamaan de releases te beluisteren die ik het hele jaar spreekwoordelijke stof heb zien vergaren (ik vind het immers leuker om mijn geld uit te geven aan boeken die ik nooit zal lezen dan aan goede albums, maar soit). Heel stom natuurlijk, want dit album had bijvoorbeeld echt wel kunnen rekenen op een plekje in mijn top10 van 2011, en dat wist ik van tevoren ook al wel.

Toevallig heb ik gisteren Piano solos vol. 2 uit mijn top10 gegooid, maar misschien heb ik daar wel een beetje spijt van. Ik ben er vanmiddag namelijk wederom achtergekomen dat Dustin O'Halloran me weet te hypnotiseren met zijn muziek. Ik was bezig met het schrijven van een paper en merkte opeens dat ik niet meer gefocust was op het beeldscherm van de computer maar alleen maar naar de muziek aan het luisteren was terwijl ik daarbij een beetje uit het raam zat te staren. En tja, als je mij zo ver krijgt dat mijn aandacht ongemerkt van Heidegger naar jouw muziek verschuift en dat ik als een ware romanticus die kapot gaat aan de Weltschmerz weemoedig uit het raam ga zitten staren, dan doe je toch veel dingen goed (ter uwer informatie: Heidegger vind ik echt een harde baas en normaal kunt u mij niet betrappen op romantische neigingen).

Het enige wat ik nog van Dustin kan vragen is dat 'ie voor een beetje meer kou en een beetje meer sneeuw zorgt. Hij zou toch moeten weten dat zijn muziek onder die omstandigheden nog veel mooier is.

avatar van Sunderland
Grappig! Ik dacht net Agnes Obel op Classic FM te horen maar Shazam vertelde me dat het niet zo was. Het bleek We Move Lightly te zijn en kwam me niet onbekend voor.

Uitproberen dus, dit!