Moraz / Bruford - Music for Piano and Drums (1983)

Zwitserland / Verenigd Koninkrijk
Jazz / Avant-Garde
Label: E.G.

1. Childrens' Concerto (5:03)
  2. Living Space (4:01)
  3. Any Suggestions (5:47)
  4. Eastern Sundays (6:54)
  5. Blue Brains (4:58)
  6. Symmetry (3:51)
  7. Galatèa (5:30)
  8. Hazy (6:32)
  9. Blue Brains * (4:49)
  10. Flags * (4:22)
  11. Hazy * (10:38)
avatar van B.Robertson
Een mooi experimenteel album van Patrick Moraz en Bill Bruford. Met alleen piano en drums wisten ze een prima album te maken, al dacht mijn visite daar wel eens anders over.
Children's Concerto is in ieder geval een meesterwerkje en ook de rest weet mij te boeien. Nu de CD nog eens opscharrelen.

WPE
Het zal niet meevallen om de cd te bemachtigen, althans niet voor een leuk prijsje..ik ben er al lang naar op zoek. Maar goed, het gaat om de inhoud, en die is prima. Improvisatie op hoog niveau, virtuositeit en met vlagen ook melodieus (zoals inderdaad op het prachtige Children's Concerto).

avatar van heartofsoul
Mooi opgenomen album van een kleurrijke pianist en een geweldige drummer, waarop ik niet snel uitgeluisterd raak. Patrick Moraz en Bill Bruford zijn bij liefhebbers van King Crimson, Yes en Moody Blues natuurlijk niet onbekend, maar dit album kun je ook beluisteren als je niet bekend bent met de albums van bovengenoemde groepen. Het is trouwens geheel andere koek.

Het parelende spel van Moraz samen met de inventieve drumsound van Bruford maken dit album tot een waar luistergenoegen. Ik ga er iedere keer weer lekker voor zitten, zo'n soort album is het. Helaas inderdaad bijna onmogelijk op cd te krijgen, en dus behelp ik me met een tweedehands vinylexemplaar, dat gezellig kraakt. Mooie afbeelding op de voorkant van de hoes trouwens.

avatar van B.Robertson
Op CD verkrijgbaar bij Dodax.nl en wel de remaster van Winterfold, staat nog bijna 20 minuten aan bonusmateriaal op. Hoeft niet overdreven veel te kosten. Mijn plaat bevat ergens wat irritante tikken, is een album gebleken dat nog altijd met plezier gedraaid wordt. Music For Piano And Drums (CD, Album) at Discogs