Sharon Cash - Sharon Cash (1973)

1 stem

Soul
Label: Mothers

1. Chains on Your Soul (2:53)
  2. Layin' Back (3:10)
  3. I'm Just Not Ready for Love (2:07)
  4. Gentleness (3:44)
  5. Sweet Soul Singer (3:24)
  6. Sweet Love (2:43)
  7. To Get Him Back (3:18)
  8. Dead Alive (3:31)
  9. You're My Life, My World (5:09)
  10. I'll Always Be in Love with You (2:35)
avatar van Angelo
Het is wel een goede zangeres zeg, die Sharon Cash. Op momenten bijna een soort Aretha Franklin-meets-Betty Davis, maar dan een light versie ervan. Cash kan zowel gedoseerd zingen als op volle toeren, maar ze klinkt op haar best als ze de nummers net niet over-de-top brengt (van die behoorlijk schelle uithalen bij een lied als Gentleness zijn bijvoorbeeld niet zo fijn om aan te horen en daar gaat ze een stap te ver). Helaas zijn de helft van de nummers sowieso een beetje ongelukkig uitgekozen - misschien was er 'n gebrek aan beter - want Cash heeft als zangeres meer in haar mars dan dat uit deze verzameling van nummers zal blijken. De waarneembare roots van gospel zijn helemaal niet zo slecht, al hebben de liedjes op zichzelf weinig met gospel te maken. Zolang 't vlotte tempo er maar in blijft zit het wel goed, en dat tempo is vooral in 't begin aanwezig. Layin’ Back, I’m Just Not Ready for Love en Sweet Soul Singer zijn om die reden dan ook degene die beste uit Cash weten te halen. Ik denk dat als ze wat spraakmakendere muziek had opgenomen, of misschien zelfs wel een aantal mooie coverversies, ze best 'n grote of op z’n minst gevestigde naam had kunnen worden. Aan haar kwaliteiten als zangeres heeft het in ieder geval niet gelegen dat ze nooit op de voorgrond belandde.