MENU

Wolverine - Communication Lost (2011)

3,88

Zweden
Label: Candlelight

1. Downfall (3:46)
  2. Into the Great Nothing (8:36)
  3. Poison Ivy (5:16)
  4. Your Favorite War (5:16)
  5. Embrace (6:41)
  6. Pulse (6:16)
  7. What Remains (5:28)
  8. In Memory of Me (8:38)
  9. In the Quiet of Dawn (4:29)
  10. Communication Lost (8:51)
  11. A Beginning (6:45)

avatar van Kef
geplaatst op 17 mei 2011, 21:38 uur, permalink
Ben zeer benieuwd naar dit album.

geplaatst op 18 mei 2011, 10:03 uur, permalink
anders ik wel ....

geplaatst op 26 mei 2011, 14:20 uur, permalink
Me too! Wel knap dat er al weer gestemd is...

avatar van rushanne
geplaatst op 26 mei 2011, 16:26 uur, permalink
Heb hem ook al besteld, kan niet wachten totdat ie binnen is. Weergaloze band tot nu toe

avatar van Don Cappuccino

geplaatst op 26 mei 2011, 16:39 uur, permalink
Anamorph schreef:
Me too! Wel knap dat er al weer gestemd is...

Ik zeg het maar nog een keer....

Bastiaan Prasath is van de Aardschok!!! Hij krijgt dus albums eerder te horen.

geplaatst op 27 mei 2011, 10:18 uur, permalink
Don Cappuccino schreef:

Ik zeg het maar nog een keer....

Bastiaan Prasath is van de Aardschok!!! Hij krijgt dus albums eerder te horen.

Wist ik niet...nu wel

avatar van rushanne
geplaatst op 31 mei 2011, 22:36 uur, permalink
Eindelijk binnen, en nu eens lekker gaan beluisteren. Eerste paar nummers klinken alvast niet verkeerd.

avatar van snarf349

geplaatst op 2 juni 2011, 17:54 uur, permalink
Die gast van Aardschok krijg dit als eerste te horen en stemt, verder helemaal niets? We moeten zeker op bovenstaande site kijken wat er van gevonden wordt.

Weinig metal, maar wel lekkere, op sommige momenten, erg sfeervolle, pakkende prog. En niet te vergeten een goede zanger
Goeie!

geplaatst op 10 juni 2011, 2:47 uur, permalink
Heel erg mooi album, maar ik houd dan ook meer van prog metal dan extreme(re) vormen van metal....veel nummers zijn eerder harde (symphonische) prog dan metal.

geplaatst op 16 juni 2011, 11:57 uur, permalink
Erg sfeervol en mooi album. Beetje Anathema (één toetsen arrangement is volgens mij regelrecht van die band gejat) een beetje Green Carnation, softe Opeth. Ik heb hem nu twee keer gehoord maar dat gaat nog veel vaker gebeuren. Sowieso nu al een 4 punten waard.

geplaatst op 18 juni 2011, 2:09 uur, permalink
Gek genoeg kan ik niet op het nummer komen waar ik het deuntje nu toch van ken..... Al een paar Anathema albums gechecked, maar nog niet gevonden. Iemand?

geplaatst op 18 juni 2011, 14:08 uur, permalink
Ayreonfreak schreef:

In welk nummer van deze CD zit dat deuntje...?

geplaatst op 19 juni 2011, 1:25 uur, permalink
Ayreonfreak schreef:

In welk nummer van deze CD zit dat deuntje...?

In Pulse (nr 6)

Ik zweer het je, ik heb het ergens eerder gehoord. Heb nu wel mijn twijfels of dat van een Anathema album is, maar ik ken het ergens van.

geplaatst op 20 juni 2011, 2:53 uur, permalink
Ayreonfreak schreef:

Het nummer dat je bedoelt is "Closer" van "A Natural Disaster" van Anathema. Zelfde rif.

geplaatst op 20 juni 2011, 10:39 uur, permalink
Jaaa.... Natuurlijk. Dat ik daar niet op ben gekomen, zelfs nog één van de betere nummers van Anathema ook.

avatar van notsub
geplaatst op 24 juni 2011, 12:43 uur, permalink
Zo, dit is een zwaar positieve uitschieter in 2011. En het leuke is dat het van een band komt, waarvan ik het niet had verwacht. The Window Purpose boeide mij matig, maar deze CD loopt over van de lekkere muziek. De band zoekt een brug tussen Anathema en Pain of Salvation met emotioneel geladen nummers met goede zang en uitbundig gitaarwerk. Blijkbaar hebben de mannen een stijlwijziging doorgevoerd, want zo herinner ik ze niet. Reden genoeg om de tussenliggende werkstukken te gaan ontdekken. Dit is in ieder geval Top 10 van 2011 materiaal.

geplaatst op 27 juni 2011, 3:07 uur, permalink
Op de website van de band staat een artikel dat voor alle nummers van deze CD achtergrondinformatie geeft over hoe de nummers zijn ontstaan, en wat de bedoeling van de textschrijvers/componisten is. Zeer de moeite van het lezen waard:

Communication Lost – Explained | the WOLVERINE overdose - wolverine-overdose.com

geplaatst op 28 juni 2011, 0:30 uur, permalink

In Pulse (nr 6)

Grappig, temeer omdat volgens hun zelf het nummer is onstaan na het bekijken van een Depeche Mode dvd en dan met name na het nummer Suffer Well (van de cd Playing the Angel).

geplaatst op 28 juni 2011, 10:47 uur, permalink
Alexepex schreef:
Ayreonfreak schreef:

Nou, ik weet niet of jij beide nummers kent, zowel die van Depeche Mode en van Anathema, maar ik zou ze nog maar eens goed beluisteren. Aan jou dan het oordeel wat het meeste overeenkomt. Ik ken beide nummers en heb zelfs beide albums, maar Suffer Well identificeer ik niet gelijk met Pulse. Closer daarintegen wel. In mijn recensie voor Progwereld spreek ik over "gejat", dat kan je wel enig perspectief zien, maar ik denk wel dat de Zweden in het bijzonder zijn geïnspireerd door dat nummer van Anathema.

geplaatst op 28 juni 2011, 10:57 uur, permalink
Alexepex schreef:

Die van Anathema ken ik zeker en dankzij youtube die van Depeche Mode ook maar ik heb nergens gezegd dat ik dat vind.

Als je de link van souldreamer aanklikt, zie je dat de band dit zelf beweert.

Persoonlijk zie ik met een beetje fantasie de link met Depeche Mode wel maar dat kan ik ook over Closer van Anathema zeggen.

Het is maar wat je hoort...

geplaatst op 28 juni 2011, 11:14 uur, permalink
@Alexepex; Nu ik mijn eigen berichtje lees, leest het een beetje dreigend weg

Gelukkig weet je wel dat het niet zo "vals" bedoeld was, niet?

geplaatst op 28 juni 2011, 23:49 uur, permalink
@Alexepex; Nu ik mijn eigen berichtje lees, leest het een beetje dreigend weg

Gelukkig weet je wel dat het niet zo "vals" bedoeld was, niet?

Het is al goed hoor, krullebol.

geplaatst op 17 juli 2011, 1:25 uur, permalink
Leeg bericht verwijderd.

avatar van james_cameron
geplaatst op 31 juli 2011, 18:03 uur, permalink
Sfeervolle, tot in de puntjes verzorgde rock, maar als geheel genomen iets te rustig. De toevoeging van een paar wat meer stevige songs zou zeer welkom geweest zijn. Nu kabbelt de plaat soms iets teveel door. Hier en daar neigt de sound ook een beetje naar te melodramatisch aangezette kitsch-rock (What Remains). Neemt niet weg dat sommige songs erg fraai zijn, zoals Into The Nothing en het titelnummer. Het met electronica doorspekte Pulse mag er ook absoluut zijn.

avatar van pos
geplaatst op 7 september 2011, 14:46 uur, permalink
Ook dit is een weer een prachtplaat van deze band. Heeft even nodig maar dan krijg je ook wel weer een aantal geweldig sfeervolle songs.

geplaatst op 10 september 2011, 10:27 uur, permalink
Goddelijk album, vooral het nr in memory of me is wellicht mijn favoriete track van het jaar.

avatar van Antagoon
geplaatst op 14 december 2011, 19:20 uur, permalink
Klinkt een beetje belegen, dat doet veel prog, maar blijf de plaat maar draaien. Vind hem fraai. Het deed me ook sterk aan iets denken, niet Anathema, maar kon er niet op komen. Eindelijk ben ik er na de zoveelste luisterbeurt achter: de samenzang (vgl. Embrace en ik meen ook Pulse) lijkt op oude liefde Queensryche ten tijde van Empire en Promised Land. Ik begrijp nu ook waarom ik em maar blijf draaien

avatar van Broem
geplaatst op 9 april 2012, 9:53 uur, permalink
Deze cd na lange tijd weer eens in mijn cd speler gestopt. Is m.i. Gewoon een topalbum. Inderdaad met veel prog invloeden, maar ook weer niet over THE top met te lang uitgesponnen nummers. Lekker afwisselend en goed gezongen. Anathema is er zeker in terug te horen. Echter met meer dan voldoende originaliteit om te blijven boeien. Mooie combinatie met Hardrock invloeden en een progsausje. Heerlijk.

geplaatst op 20 juli 2012, 20:29 uur, permalink
Ik zag dat de laatste 2 albums veel vaker beoordeeld zijn dan de eerste 2. Ik kan iedereen aanraden de oudere albums ook een te gaan beluisteren. Deze band weet een constant hoog niveau vast te houden. Ik heb ze helaas pas een keer live gezien, maar in september in Uden ben ik er weer bij!