The Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan (1987)

Label: EMI

1. Fight Like a Brave (3:52)
  2. Funky Crime (2:59)
  3. Me & My Friends (3:07)
  4. Backwoods (3:06)
  5. Skinny Sweaty Man (1:15)
  6. Behind the Sun (4:39)
  7. Subterranean Homesick Blues (2:32)
  8. Special Secret Song Inside (3:14)
  9. No Chump Love Sucker (2:40)
  10. Walkin' on Down the Road (3:48)
  11. Love Trilogy (2:39)
  12. Organic Anti-Beat Box Band (4:03)
  13. Behind the Sun [Instrumental Demo] * (2:55)
  14. Me and My Friends [Instrumental Demo] * (1:54)
pinguin#13 schreef:

Ik vind de Peppertjes op dit album op zijn lekkerst.

Vind ik ook heerlijke funkrock met geweldige teksten

4.5 : Wat is dit een topplaat zeg!
Zo vind je er niet veel lekker funky!
Vrolijkt me altijd op deze plaat en word je ook lekker actief van!
Wel spijtig van Behind The Sun en Walkin' On Down The Road

avatar van Arrie
Volgens Wikipedia heet het achtste nummer op de originele versie Special Secret Song Inside en werd het later voor de remasters hernoemd naar Party on Your Pussy. Iemand die dit kan bevestigen?

Rizz
Ja, klopt. Party on Your Pussy moest destijds gewijzigd worden vanwege het woord 'Pussy'. Volgens de autobiografie van meneer Kiedis.

avatar van Arrie
Dan ga ik de tracklist even aanpassen.

avatar van zaaf
nou doe dat maar.

fantastische in een flow gemaakte cd die je moet ondergaan... tuurlijk, je kan muggenziften over kwaliteit van de songs, maar dat doet er allemaal niet toe!
volume open en springen!

avatar van frankholst182
Na "Red hot chili peppers' en 'freaky styley', is deze plaat zo'n mega stap vooruit. Ik wilde net 3 favo nummers op de plaat aangeven, maar dat is verdomd moelijk. Waar bij de vorige platen nog enkele uitschieters waren, zijn deze nummers allemaal top; fight like a brave, funky crime, Me& my friends (!), backwood, subterranean homesick blues (geweldige cover, 'LOOK OUT KID), party on your pussy (los van de tekst ook echt topnummer) en het afsluitende organic anti-beat box band, ik kan niet kiezen.

Funky!!

PriestMaiden
Fight like a Brave en Behind the Sun

en Me & My Friends.

avatar van freakey
Backwoods

Organic Anti-Beat Box Band

avatar van Memymusic
Wat een energie! Vanaf tel 1 is het funkrocken met 5 sterren geblazen.

Als ik 80 ben luister ik nog naar deze plaat. Joepie! Echt een uplift voor mofo's deze party plan.

avatar van BoyOnHeavenHill
Ik ben eigenlijk nooit zo van het vroege werk van [vul hier zelf een bandnaam in] is rauwer / directer / puurder en "dus" beter, maar de Red Hot Chili Peppers leerde ik helaas kennen via Freaky styley en déze plaat, en vandaaruit vond ik elk album ná Mother's milk eigenlijk maar flauw en gewoontjes, zonder de springerigheid, de speelsheid en de onvoorspelbaarheid van The uplift mofo party plan. Bijna dertig jaar later klinkt dit album nog even fris en energiek als in 1987, spinnin' out of control like a psychedelic soul, en ik herinner me nog altijd hoe ik in de lach schoot toen ik voor het eerst het refrein van Special secret song inside hoorde. Zelfs Bob Dylan ontkomt niet aan dit funky feestje.

avatar van james_cameron
Met het geluid zit het wel snor op dit derde album, de funky boel swingt namelijk de pan uit, maar het ontbreekt hier echt aan sterke songs. Dat zou op de albums hierna meer dan goed komen, maar de band bewijst hier dat energie en spelplezier niet voldoende zijn. Eén en ander is ook nog wel aan de puberale en flauwe kant, vooral tekstueel. Maar goed, als stap in de goede richting best de moeite van het aanhoren waard.

avatar van Come On
Met deze tape zat ik in in 1987 met vier jongens van 20 in een 1983 Ford Fiesta op weg naar Z-Frankrijk over de route nationale. Met de pannen in de nek en de koelbox er tussenin gepropt. Die tape is grijsgedraaid. In franse dorpjes die alleen charles aznavour kenden. Dit was de bomb in 1987. Nog nooit had iemand zoiets gehoord. Begin van crossover. Alleen daarom al 4,5 ster.

Come On schreef:
Met deze tape zat ik in in 1987 met vier jongens van 19 in een 1983 Ford Fiesta op weg naar Z-Frankrijk over de route nationale. Met de pannen in de nek en de koelbox er tussenin gepropt. Die tape is grijsgedraaid. In franse dorpjes die alleen charles aznavour kenden. Dit was de bomb in 1987. Nog nooit had iemand zoiets gehoord. Begin van crossover. Alleen daarom al 4,5 ster.

avatar van Come On
Wilde alleen de leeftijd wijzigen. Was nog 19 in 87.

avatar van pinguin#13
Come On schreef:

Deze heeft bij mij ook een zware cassettebonus gekregen. OP de allereerste reis samen met mijn huidige vrouw. In de Fiat UNo in Italië. It doesn't get much better than this. (bij manier van spreken, want ik heb niks te klagen)

avatar van Funky Bookie
Het album is wat gestructureerder dan de eerste 2, dat zorgt ervoor dat het als geheel lekker wegluistert. Echte toppers ontbreken wel op dit album. Absoluut wel weer fijne plaat van deze funkrockers.

avatar van Lau1986
Een leuk album van de band! Je hoort veel spelvreugde. Fijn is ook de mix van muziek. Leuk album!