Christopher Young - Murder in the First (1996)

Score
Label: Colosseum

1. Murder in the First (3:15)
  2. Track 13 (2:20)
  3. Solitary Confinement (2:44)
  4. The Truth Be Known (3:12)
  5. Movietone News (2:01)
  6. She Don't Play Cards (3:09)
  7. Ashes (1:16)
  8. Adoramus Dei (4:05)
  9. A Constant Spirit (3:39)
  10. Suitcase Sally (2:39)
  11. D Block (3:09)
  12. Henry Young (1:18)
  13. All Things Visible (3:05)
  14. J.Q. 586 (2:57)
  15. Back to the Rock (1:53)
  16. Redemption (4:07)
Soms kun je na het opstellen van de instrumentatie al haast niet meer de fout ingaan. Zeg nu zelf; een drama-score die grotendeels leunt op strings, met afwisselingen van viool- en cellosolo's met hier en daar koor; kan dat nog mislukken?

Eigenlijk niet, en Murder in the First is dan ook een prachtig werkje met mooie string-composities van Young, met 2 fanfares als vreemde eenden in de bijt. De enige fout is dat 44 minuten net iets te lang is, Young valt net iets teveel in herhaling, en waar bijvoorbeeld Unbreakable wel over de volle lengte kan boeien, heeft deze score net iets te weinig thematisch werk.

Toch is het een schande dat deze CD tegenwoordig zo moeilijk te verkrijgen is en zeker een aanrader voor de fans van dit soort muziek.

Erg sterk album, waar ik al lang naar op zoek was en per toeval goedkoop op de kop heb kunnen tikken.
Pure kippenvelmuziek...

neo
Paar kippenvel tracks, maar lang niet zo indrukwekkend als scores als The Hurricane. Die vind ik emotioneel veel sterker.

neo schreef:

die ken ik niet...