AC/DC - Live (1992)

Australiƫ
Label: ATCO

1. Thunderstruck (6:35)
  2. Shoot to Thrill (5:21)
  3. Back in Black (4:27)
  4. Sin City * (5:40)
  5. Who Made Who (5:16)
  6. Heatseeker (3:36)
  7. Fire Your Guns * (3:39)
  8. Jailbreak * (14:43)
  9. The Jack (6:57)
  10. The Razors Edge * (4:36)
  11. Dirty Deeds Done Dirt Cheap (5:03)
  12. Money Talks (4:19)
  13. Hells Bells (6:01)
  14. Are You Ready * (4:33)
  15. That's the Way I Wanna Rock 'N' Roll * (3:57)
  16. High Voltage * (10:33)
  17. You Shook Me All Night Long (3:53)
  18. Whole Lotta Rosie (4:30)
  19. Let There Be Rock * (12:16)
  20. Bonny * (1:03)
  21. Highway to Hell (3:53)
  22. T.N.T. (3:48)
  23. For Those About to Rock (We Salute You) (7:08)
  24. Hell Ain't a Bad Place to Be * (4:15)
totale tijdsduur: 1:10:47 (2:16:02)
avatar van Casino Boogie
Prima live album, inderdaad jammer van de fade-outs. Maar volgens mij zijn dit nummers van allerlei verschillende concerten. De dubbelaar had als extraatje het Angus-bankbiljet.

Hij staat hier nu weer op.

avatar van vielip
Een leuk live album maar mag de veters niet strikken van If you want blood vind ik. De sfeer is op dit album ver te zoeken en die fades tussen nummers zijn funest op een live album. Ze spelen wel lekker en er staat ook veel materiaal op wat tegenwoordig zelden nog live wordt gespeeld. Toch vind ik Johnson minder bij de Scott nummers. Hij ontneemt die nummers hun ziel op de één of andere manier.

avatar van iggy
Aardige live plaat maar word behoorlijk verpest door al die idiote fade outs. Voor mij blijven de bon nummers de betere. Mooi dat ze cin city,t.n.t en jailbreak erop hebben gezet. En in tegenstelling tot vielip vind ik dat brain ze aardig weet te zingen. Wat mij betreft had het ook wel wat rauwer gemogen. Het is me voor ac/dc begrippen net iets te netjes. Het lijkt op mijn scheermesje dat ik voor de eerste keer gebruik. Lekker scherp hoor. Maar ac/dc hoort te klinken als een m3 power mesje dat al een keer of 7 gebruikt is. Een mesje waarbij je moet opletten met welke kracht je het tegen je gevoelig huidje zet.Je vraagt jezelf af ga ik verder of vervang ik hem? Als je dat niet doet moet je je m3 mesje met veel gevoel naar beneden trekken. Doe je dat ook maar enizins verkeerd tja dan gaat er bloed vloeien ha. Vooral ac/dc weet live wel eens een tikkeltje uit de bocht te vliegen. Maar op de een of andere manier mogen wij dat nooit horen op live platen. Ik vind dat juist zijn ac/dc charme hebben. Af en toe al zagend, knarsend en piepend daar te komen waar men wil zijn. Lekker hard werken maar nooit perfect da's toch ac/dc nietwaar? Een motor die altijd start maar nooit smood loopt. Altijd zijn er bij ac/dc puisten,katers,sigaretten, kapotte knieen, alcohol problemen,slechte zin of niet perfecte gestemde guitaren ha. Maar goed wie ben ik. Met name jailbreak, sin city en high voltage knallen erin als vrije schoppen van het koebeest oftewel koeman ha. Sommige nummers als that's the way zijn vooral schrijnend qua tekst en refrein. Bon had deze teksten geschreven tijdens zijn toilet bezoek. Om het daarna grinnikend met zijn behoefte mee te laten drijven richting zee. Men wil wel eens vergeten dat bon een subliem tekst schrijver was. Bon schreef dit soort nonsense volgens mij toen hij 7 was. Hoi hoi hoi hoi hoi subliem ha lach er maar om Cause i'm t.n.t daar ga ik niet om lachen durf ik niet eens he he. Dit valt dubbel op nu je de de bon nummers hoort en daarna de brain nummers of het omgekeerde.

Hail to bon

Zonder die idiote fade outs had deze plaat 3,5 pingel gekregen

avatar van Ronald5150
Na de dood van Bon Scott moet ik eerlijk zeggen dat AC/DC me niet echt meer heeft kunnen bekoren. Ik denk dat ik wat meer moeite heb met Brian Johnson als zanger in vergelijking met Bon Scott. AC/DC is een echte live band en dat spat ook wel van deze registratie af. Echter persoonlijk word ik er niet warm of koud van.

avatar van Tupelo
Hmmm. Heel lekkere nummers afgewisseld met bijzonder matige rechttoereachtaan meezingertjes. Met name de langere nummers met wat meer ruimte voor Angus doen het bij mij beter. Met de juiste helft van de nummers zou dit album hoger hebben gescoord.

avatar van vielip
Voor mij geldt net andersom. Die lang uitgerekte nummers skip ik meestal door. De meer rechttoe rechtaan nummers (wat mij betreft typisch AC/DC) redden dit verder matige live album.

avatar van Thin Air!
Ongecompliceerde hardrock met een paar leuke uitschieters. Helaas vervallen sommige nummers in party rock met teksten die het meelijwekkende niveau van Steel Panther benaderen.
Leuk voor tijdens het hardlopen....maar dan wel voor het korte rondje.

Thin Air! schreef:

Leuk voor tijdens het hardlopen....maar dan wel voor het korte rondje.

avatar van FrodoK
Moddervet album, dit. Veel gedraaid toen hij net uitkwam. Een vriend van me had de bijbehorende VHS-tape, en dat was likkebaardend voor de buis kijken! Zeker de songs met lange solo's van Angus waren een genot om te zien; zoals Young het publiek en gitaar bespeelt: geweldig. Brede grijns als ik er aan terugdenk

BESTE LIVE ALBUM die ik grijs heb gedraaid destijds, voor mij staat AC/DC gelijk met LIVE band, ik heb alleen maar deze live album beluisterd ipv reguliere albums...wat een geweldige riffs, luister maar eens naar Let there be Rock!

avatar van qwolama63
Toch net wat minder dan If You want Blood, dat toch wat meer dat rauwe rock 'n roll gevoel uitstraalde. Maar dat zal voor een groot gedeelte wel aan Bon Scott gelegen hebben.
Als compensatie toch wat oude nummers die nog niet live op CD verschenen (TNT, Sin City, Jailbreak)
Goeie plaat maar zoals ik al zei: Net iets minder dan...

CU all in Dessel op 6 juli
Benieuwd wat die oude knarren nog uit hun knoken kunnen schudden meer dan 30 jaar nadat ik ze de eerste keer live zag.

avatar van gigage
Jailbreak duurt me wat te lang, zonder beelden zit je toch enkele minuten naar een basskick te luisteren zonder toegevoegde waarde. Maar voor de rest kan het album bij mij weinig verkeerds doen.

avatar van AOVV
vielip schreef:
...Toch vind ik Johnson minder bij de Scott nummers. Hij ontneemt die nummers hun ziel op de één of andere manier.

Hier ben ik het dus mee eens, hoewel Johnson toch ook weer past bij de sound van AC/DC. Maar Bon Scott voegde veel meer rauwheid en blues aan de songs toe.

Verder is dit best een goed live-album. Het gaat niet om de registratie van één concert, het is eerder een verzameling van live-tracks uit de Razors Edge-tour die de band ondernam na de release van het gelijknamige album. Uiteraard mag nieuwbakken klepperThunderstruck dan niet ontbreken, maar ook het vinnige Moneytalks is te horen van dat album. Voor de rest bijna uitsluitend ouwe klappers, waaronder dus een aantal uit het Scott-tijdperk. Vooral Whole Lotta Rosie klonk met Bon Scott vele malen krachtiger.

Minder goed dan If You Want Blood You've Got It, maar nog steeds een genot om naar te luisteren, deze band!

3,5 sterren