Toploader - Only Human (2011)

Label: Underdogs

1. Marrakech (3:57)
  2. A Balance to All Things (3:46)
  3. Sound of Your Soul (3:48)
  4. Never Stop Wondering (5:23)
  5. Paradise (3:46)
  6. Only Human (4:48)
  7. Closure (3:24)
  8. Weight of the World (3:25)
  9. She Said (3:56)
  10. Shifting Sands (4:12)
  11. Numb (5:01)
  12. A Balance to All Things [Ash Howes Radio Edit] * (3:33)
avatar van Mctijn
Na zijn debuut heb ik de moeite niet meer genomen om me verder in deze artiest te verdiepen. Nu, een aantal jaar later, toch weer een kans gegeven. Het klinkt nog steeds erg veilig en enige (oprechte) diepgang is ver te zoeken. Een dieptepunt is er wel met "Paradise". Tijd voor Sensodyne....

Toch kan ik me wel voorstellen dat dit album een fatsoenlijk gemiddelde gaat krijgen om de simpele reden dat het allemaal wel erg goed (/eenvoudig) in het gehoor ligt.

avatar van Thomas86
Met een cover van King Harvests Dancing In The Moonlight scoorde Toploader in 2000 een grote hit. Na een matig ontvangen tweede album leek de koek volledig op, maar de heren besloten drie jaar geleden weer bij elkaar te komen.

De lange pauze heeft de Britse band rondom zanger en toetsenist Joseph Washbourne blijkbaar goed gedaan, want op deze comebackplaat staan elf hitgevoelige Britpopsongs die stuk voor stuk als single de radio op zouden kunnen. Het geniale Never Stop Wondering is niet meer uit je hoofd te krijgen als je het hebt gehoord en werd terecht al een nummer één hit in Letland waar de plaat in 2011 al uitkwam.

Only Human is een prachtig gezongen liedje dat door de rauwe vocalen dicht bij de sound van The Verve komt en dan is de beste song (Numb) nog bewaard voor het eind. Toploader is met Only Human weer helemaal terug.

avatar van captain scarlet
De muziek is mij wat te gladjes, maar wel 'n puike hoes !