Journey - Eclipse (2011)

Alternatieve titel: ECL1P53

Label: Frontiers

1. City of Hope (6:02)
  2. Edge of the Moment (5:27)
  3. Chain of Love (6:10)
  4. Tantra (6:27)
  5. Anything Is Possible (5:21)
  6. Resonate (5:11)
  7. She's a Mystery (6:41)
  8. Human Feel (6:44)
  9. Ritual (4:57)
  10. To Whom It May Concern (5:15)
  11. Someone (4:35)
  12. Venus (3:34)
  13. Don't Stop Believin' [Live in Manila] * (7:12)
totale tijdsduur: 1:06:24 (1:13:36)
avatar van steve harris
steve harris schreef:
Erg fijne plaat begint steeds beter te worden maar vond hem gelijk al erg opvallend, ik vind de iets stevigere/ hardere journey toch beter uit de verf komen .. dan het meer zoetsappige oudere werk
opvallend dat er over dit sublieme album nooit meer quotes komen te staan, het is echt een fantastisch album in dit genre.

avatar van Metalhead99
Tot nu toe het laatste wapenfeit van Journey, maar het smaakt zeker naar meer, dus ik hoop dat ze ons de komende jaren op nog een aantal van dit soort albums gaan trakteren.
Journey klinkt weer iets steviger sinds Arnel Pineda als zanger aangenomen is en ik moet zeggen dat mij het wel bevalt.
Ik vond de voorganger Revelation net iets afwisselender en beter dan dit album, maar Eclipse is ook weer een prima album hoor.
Prachtig gitaarwerk van meneer Schon en Pineda is gewoon een uitstekende zanger.

avatar van steve harris
chain of love doet mij vanaf het begin al denken aan perfect strangers van deep purple, die vette gitaarrifff hier fantastisch !!!
Neal bedankt !!

avatar van vielip
Ik zag dat ik nog geen score aan dit album had toegekend. Nodig maar eens doen dan lijkt me. Na het heerlijke Revelation volgt wederom een prima album. Deze vind ik ietsje meer rocken dan z'n voorganger. De gitaar van Schon staat in ieder geval prominent in de mix. Opener City of hope zet wat dat betreft gelijk de toon; Journey heeft er zin in! Vind ik zanger Pineda om live te zien geen geweldige frontman; op het studiowerk schittert de beste kleine man echter in optima forma!

Journey = in feite Neal Schön. Deze gitaargigant voegt zo ontzettend veel toe aan deze band. Zag ze live 2 jaar geleden en ik moet zeggen de (nieuwe0 zanger kon mij ook bekoren (al is Steve Perry nagenoeg niet te vervangen)

avatar van vielip
Ik doelde bij de opmerking over Pineda ook meer op zijn presentatie en niet zozeer zijn zangcapaciteiten. Die staan wat mij betreft buiten kijf namelijk. Maar als ik eerlijk ben dan was Perry ook nou niet echt een frontman met een geweldige presentatie/uitstraling of hoe je het ook noemen wilt. Als ik oude beelden met hem erbij bekijk dan valt me telkens weer op dat hij er ook min of meer als een zoutzak bijstaat.

vielip schreef:

Klopt maar wel een beest van een stem!!!

avatar van Dream Theater
Journey blijft een van mijn favoriete bands. Pineda weet mij behoorlijk te pakken in nummers als Tantra of To Whom It May Concern. Maar rockers als City of Hope of Edge of the Moment vallen er ook lekker in. Mooiste nummer voor mij is Resonate.