Uriah Heep - Empty the Vaults (2001)

Alternatieve titel: The Rarities

Label: Castle

1. Come Away Melinda (3:43)
  2. Born in a Trunk (3:45)
  3. Home Again to You (5:30)
  4. Name of the Game (4:58)
  5. Sundown (3:19)
  6. The River (3:08)
  7. A Right to Live (3:35)
  8. Been Hurt (5:03)
  9. Lying (4:24)
  10. I'm Alive (3:41)
  11. Split Image (2:44)
  12. Searching (3:52)
  13. Heartache City (5:13)
  14. Too Scared to Run (4:03)
  15. Corina (4:40)
  16. Stand Back (3:52)
  17. Sweet Freedom (6:45)
  18. Gypsy (5:08)
avatar van B.Robertson
De titel zegt het al: een album met zeldzaam materiaal van Uriah Heep.
Ben niet zo bekend met de Uriah Heep remasters met bonustracks, moet het meer van de LP's en de eerste CD-uitgaven hebben dus voor mij wel interessant om dit werk door te spitten.
Come Away Melinda en Born in a Trunk staan zo te lezen ook op de remaster van het debuut, overal staat wel nuttige info over de nummers en waar Sanctuary Records het op geplaatst heeft.
De eerste 5 nummers komen uit de periode met David Byron.
Daarna 3 tracks met John Lawton waarna ook John Sloman aan de beurt komt op Lying, afschuwelijk nummer overigens.
De zangers Peter Goalby en Bernie Shaw zijn op de volgende tracks vertegenwoordigd.(Nou ja, het tijdperk dan. Searching is instrumentaal.)
Sweet Freedom stamt dan weer van Live at Shepperton '74 en het afsluitende Gypsy met John Lawton vind ik dan vrij bijzonder. (Live in Europe 1979)
Al met al redelijk vermaakt met deze compilatie. Er staan goede dingen tussen.

avatar van Arjan Hut
Vond deze cd in London, ergens eind jaren 90. Voor het internet en al die re-issues was het een wonder om sommige songs hiervan voor het eerst te horen. Ongelooflijk dat The River nooit op een reguliere plaat is gekomen!