Kaboom Karavan - Barra Barra (2011)

België

3. Nuit Nadar (4:56)
  4. Down the Out (4:32)
  5. Parka (5:24)
  6. Thyres (3:35)
  7. Not Gone Is Seen (4:47)
  8. Wälzer (2:38)
  9. Barra Barra (5:02)
  10. Desanchanson (5:59)
avatar van essence
Verontrustende soundscapes. Dreigend maar tegelijkertijd ook melancholisch. Het geluid draagt iets in zich van vervlogen tijden. Precies een sonisch beeld van een of ander geheimzinnig verleden. Dit klinkt allemaal nogal hoogdravend als ik dit hier zo lees, maar ik kan momenteel geen andere woorden vinden om het geluid te beschrijven.
Het is musique conrète, zoveel is duidelijk: je hoort getik, gepiengel op snaren, veel metaalachtige geluiden. Telkens met een melodische ondertoon. Het is niet zo dat alles verdrinkt in een drijfzand van geluid. Integendeel. Allemaal heel goed in elkaar gepuzzeld.
Ik vind dit een heel intrigerende plaat, waar je eventjes van ontheemd wordt. Je wordt al het ware losgetrokken van tijd en ruimte. En is dat niet wat kunst hoort te doen?

avatar van essence
Super coole hoes ook. Vinyl alert!

edit: ik zie net dat de vinylhoes er spijtig genoeg niet zo goed uitziet als deze. Spijtig.