Bob Seger & The Silver Bullet Band - Nine Tonight (1981)

Label: Capitol

1. Nine Tonight (5:15)
  2. Tryin' to Live My Life Without You (4:02)
  3. You'll Accomp'ny Me (4:12)
  4. Hollywood Nights (4:50)
  5. Old Time Rock and Roll (5:17)
  6. Mainstreet (4:07)
  7. Against the Wind (5:33)
  8. The Fire Down Below (4:47)
  9. Her Strut (3:58)
  10. Feel Like a Number (4:11)
  11. Fire Lake (3:48)
  12. Betty Lou's Gettin' Out Tonight (3:02)
  13. We've Got Tonight (4:55)
  14. Night Moves (5:44)
  15. Rock and Roll Never Forgets (3:36)
  16. Let It Rock (6:18)
EVANSHEWSON
Prachtige liveplaat die haast geen kat kent. Artiest die de tweede helft van de jaren zeventig redelijk populair was, qua stijl en stem een beetje aanleunt bij Springsteen en ook wel Tom Petty, maar die anno 2007 en sebiet anno 2008 haast geen kat meer kent.
Jammer, want Bob Seger had een formidabel mooie stem, zowel voor de rockers als de ballads.
Prima liveplaat, neem het van me aan.

****

beaster1256
nee , gewoon goeie live plaat , zonder meer , te rommelig , geef mij maar ' night moves ' en ' stranger ' zijn 2 beste studioplaten , de rest mag weg

avatar van Madjack71
Leuke live plaat met een aantal prima uitvoeringen o.a Hollywood Nights en Old time Rock and Roll. Daarnaast staan zowat de meeste van zijn bekendste nummers op. Mainstreet/Against the Wind/Fire Lake vind ik sterke songs. Tuurlijk de cover van Lee Towers en Anita Meyer met We've got tonight mag ook niet ontbreken.
Goeie muziek met een zanger met een dijk van een strot.

avatar van vielip
Dit was het eerste live album van Seger dat ik had. Ik lees overal dat Live bullet hét live album van 'm is maar deze mag er wat mij betreft ook zijn! Heerlijke uitvoeringen van Old time R&R, Against the wind, Hollywood nights, We've got tonight (dat van Towers en Meyer wist ik helemaal niet joh...en dat had ik liever zo gehouden geloof ik ), Mainstreet en al die andere mooie liedje van 'm. Ik heb Live bullet net aangeschaft dus binnenkort kan ik zelf oordelen of die inderdaad beter is dan deze!

avatar van blaauwtje
Heerlijke live plaat, heb hem gelijk aangeschaft in 1981 en is bijna grijs gedraaid, moet zeggen dat ik best een grote fan ben van Bob en de meeste van zijn platen staan in mijn lp kast en de laatste 4 in mijn cd kast.

avatar van jailhouserocker1
Wow, wat een geweldige live-plaat is dit zeg. Ik kende de goede man alleen maar van een paar hits van hem maar hoorde deze bij een vriend van me en heb hem toen meteen gekocht. Goede band en Seger zelf ook in vorm waar door het de pan uit rockt en swingt.

avatar van blaauwtje
Vandaag het bericht gehoord dat de sideman van Bob , saxofonist Alto Reed op 72 jarige leeftijd is overleden, als eerbetoon deze livedubbelaar weer eens opgezet.

avatar van vielip
R.I.P. Alto

avatar van vanwijk
blaauwtje schreef:

Wist dit niet, inderdaad een plaat om weer eens te draaien!