Robert Palmer - Pride (1983)

Label: Island

1. Pride (3:28)
  2. Deadline (4:02)
  3. Want You More (3:21)
  4. Dance for Me (3:42)
  5. You Are in My System (4:28)
  6. It's Not Difficult (3:36)
  7. Say You Will (3:46)
  8. You Can Have It [Take My Heart] (3:07)
  9. What You Waiting For (3:43)
  10. The Silver Gun (5:37)
EVANSHEWSON
Beetje middelmatige plaat, deze van Palmer; Zijn samenwerking met de Power Station was wel geslaagd; You Are In My System is een dijk van een nummer.
Jammer dat Some Like it Hot er niet opstaat, anders ging mijn kwotering toch iets hoger...

***

avatar van kaztor
EVANSHEWSON schreef:

***

Volgens mij heeft The Power Station zelf een album uitgebracht.

Pieter Paal
'You're in my system' en 'You can have it (take my heart)' (Kool & The Gang) zijn o.k., maar de rest wil bij mij niet zo.

avatar van Droombolus
Dit is dus zo'n plaat waar ik kwa muziek niks mee heb maar die toch blijft hangen en na jaren nog steeds regelmatig in de masjien gaat. Eigenlijk stiekum mijn fave Palmer .........

beaster1256
goeie plaat niet meer niet min , zeker zijn sterkste niet

want you more is beste nummer

avatar van Droombolus
beaster1256 schreef:
goeie plaat niet meer niet min , zeker zijn sterkste niet

Wat wil je met nummers van Koel In De Gang ertussen ......

avatar van musician
Prima cd van Palmer, niet veel van te zeggen.

Robert Palmer is een ware kameleon. Met het grootste gemak brengt hij snoeiharde rock, reggae, crooners, jazz en Caraibische muziek smaakvol samen op één cd.

Daar moet je dan wel van houden, van zo'n combinatie.

Niet elke cd heeft elke variant aan muziekstijlen. Pride beperkt zich tot de Caraïben, electronica, rock en zowaar Oosterse klanken met zelfs een Arabische tekst tijdens het hoogtepunt van de cd, The Silver gun.

Robert Palmer was een man met stijl en smaak en etaleerde dat ook. Hij was sympathiek, goed gekleed maar liet zich moeilijk in een hokje plaatsen. Zijn cd's waren altijd verzorgd: aanschaf leidt zelden tot spijt!

Mijn CD gaat niet verder dan Pride, Want You More, You Are in My System en You Can Have It (Take My Heart).
Het nummer Pride is volgens mij een verwijzing naar Let's Get Vissenkom van Olivia Newton-John. Voor zover ik weet heeft Robert Palmer in zijn leven alle muziekstijlen (behalve hardcore punk) uitgeprobeerd.
Palmer was een grote fan van bands zoals Little Feat en The Band en zat in zijn beginjaren in de band Vinegar Joe (waar ook Elkie 'Pearl's A Singer' Brooks) in zat.
The Power Station met o.a. die Duranners was ook wel leuk.

avatar van musician
En wat is er dan precies met je cd aan de hand?

avatar van Twinpeaks
Goed plaatje van Palmer . Wel wat ingehaald door de tijd , maar nog zeker wel luisterbaar. You Are In My System is het prijsbeest hier . De rest is degelijk .Bij Palmer weet je vaak wat je krijgt en in dat opzicht stelt hij niet veel teleur. Aan de andere kant had wat meer spanning het album wel wat goed gedaan. 3 en halve ster