Merzbow - 1930 (1997)

Label: Tzadik

1. Intro (2:39)
  2. 1930 (19:39)
  3. Munchen (2:02)
  4. Degradation of Tapes (12:29)
  5. Iron, Glass, Blocks & White Lights (21:50)
sxesven
Na de collaboratie met Consumer Electronics ('Horn of the Goat') m'n favoriete Merzbow. Episch, analoog, en simpelweg briljant. Bij vlagen heerlijk harsh, maar met genoeg variatie om uitermate boeiend te blijven.

avatar van Gyzzz
1930 vind ik erg aangenaam om af en toe door te luisteren, maar ik merk wel dat ik hem vaak niet in één keer uitluister. Ook al ramt het er bijzonder aangenaam in, liever af en toe één nummer apart dan het gehele album. Wat dat betreft is hij wel over de gehele linie goed.

jeko
Lees hier her en der goede dingen over dus eindelijk maar eens besteld en ook wel een beetje om wat meer v/h Tzadik label in de kast te hebben staan

avatar van vork666
Heb al op verscheidene plekken gelezen dat deze fantastisch en een meesterwerk is, maar mij kan het niet zo boeien als Merzbow's oudere werk (Nil Vagina Tape Loops ). Toch is het zeker geen slecht album. Ik denk dat ik deze eerst nog een paar keer moet luisteren voordat ik hem echt ga waarderen.

Stijn_Slayer
Onder de noemer probeer eens wat nieuws. Ik dacht wel wat gewend te zijn (zelfs op noisegebied), maar wat een lawaai is dit. Zeker niet mijn ding, maar het zou een beetje flauw zijn om 0,5* te geven.

Sietse
Stijn_Slayer misschien een wat betere kennismaking voor het werk van Merzbow - Merzbuddha (2005)

avatar van Cellulord
Een top Merzbow plaatje.
Het ultra geweld schuurt en giert door de boxen. Op andere momenten ratelt, rammelt en bromt het zo hard dat je afvraagt of je speakers het niet elk moment kunnen begeven. Hier en daar duikt er een poging tot ritme op maar die verzuipen steeds weer in aan aanslag van spastische cybernoise.
Een muur van Lawaai met als bouwstenen allerhande (hoge) frequencies, (radio)ruis, drones harsh geweld.
Trouwens een zeer varieerd plaatje dat alle richtingen uitgaat en geen enkel moment verveeld.
Ook een zeer goede produktie, men kan de verschillende geluidslagen zeer goed horen.

ik doe er nog een halfje bij want dit is toch een echt sterk plaatje van Masami Akita.

Luisteren met hoofdtelefoon

avatar van Cellulord
In het laatste gedeelte van "Iron, Glass, Blocks & White Lights" kan men goed horen waar Wolf Eyes de mosterd heeft gehaald .