Royce da 5'9" - Success Is Certain (2011)

Label: Gracie

11. I've Been Up I've Been Down
avatar van Game
^ Tuurlijk niet.

avatar van Mr. Motchok
haha dat dacht ik al, ik luister nooit naar die gast dus ik vroeg et maar ff.

avatar van Gloeilamp
Hoge verwachtingen hiervan, zeker na Bad Meets Evil.
Tracks als Merry Go Round en Legendary zijn erg goed, maar op de andere nummers klinkt Royce, zoals hier al gezegd is, alsof hij er geen zin in heeft.
Ik houd het maar bij Bad Meets Evil.

avatar van KILLERBEE99
Second Place DJ Premier

avatar van J.M.
Snap eigenlijk niet waarom dit zoon laag gemiddelde heeft vind dit gewoon weer een fijne plaat van Royce. Misschien niet zo goed als Bad Meets Evil maar zeker een dikke voldoende.

avatar van Game
Zeker geen slecht album. Royce's laatste indie album heeft toch wel wat grote namen. Jammer dat er wat tracks erg oud zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Royce rapt gewoon goed, de beats zijn niet speciaal maar doen wel hun werk. Maar wat verwacht je ook van DJ Premier, Mr. Porter en Eminem. Jawel, laatstgenoemde levert de beste track (Merry Go Round) en laat zien dat hij nog steeds kan produceren. Dat wordt wat voor het Slaughterhouse album. Second Place met Premo op de beat is uiteraard ook een hoogtepunt, Royce laat niks van die track heel. Het nummer over Proof, Security, is ook erg mooi met een ingetogen Royce. My Own Planet heb ik inmiddels ook verschrikkelijk veel afgedraaid (sinds 2009) maar het verveelt nog steeds niet. Als laatste moet ik zeggen dat de beat van I've Been Up I've Been Down een blijvertje is.

3,5* Met andere woorden: geen hoogvlieger maar dat was ook niet de bedoeling van Royce.

avatar van Silky & Smooth
Zwak. Had meer verwacht van Royce, helemaal na Bad Meets Evil. Als de helft van het duo vond ik hem erg goed. Hij verraste mij zelfs. Dit is dan een teleurstelling. Ook het nummer met Eminem hierop is niet de moeite waard. Ik heb maar weinig goede nummers kunnen ontdekken op Success is Certain. Legendary vind ik een lekkere binnenkomer, maar dat nummer was al niet de sound die ik verwachtte. Ik vind de producties, op die van Mr. Porter en Premier na, vrij goedkoop klinken. On the Boulevard vind ik tot nu toe de enige echte uitschieter. Security vind ik ook geen mooi eerbetoon. De echo in zijn stem is uitermate vervelend, zeker in combinatie met het vervelende 'klopje' in de beat. Nee, dit is niet veel goeds...

avatar van Dirruk
Hij is aardig in vorm dit jaar. Op deze plaat ook, maar toch weet het me niet helemaal te pakken. Meeste refreinen vallen zwaar tegen vind ik.

avatar van idioot2
Pfffffffff Writers Block is DIK! Dit nummer pompt zo lekker, en de raps zijn ook erg strak, 5* nummertje