Entombed - Wolverine Blues (1993)

Zweden
Label: Earache

1. Eyemaster (3:21)
  2. Rotten Soil (3:27)
  3. Wolverine Blues (2:16)
  4. Demon (3:22)
  5. Contempt (4:34)
  6. Full of Hell (3:24)
  7. Blood Song (3:25)
  8. Hollowman (4:29)
  9. Heavens Die (4:17)
  10. Out of Hand (3:07)
avatar van james_cameron
Beste plaat van Entombed, vol te gekke songs. Goede produktie ook, iets waar het bij de meeste Entombed-platen nu juist aan ontbreekt. Vooral Out Of Hand is super; let op het door Sam Raimi ingesproken intro (sample uit de film Thou Shalt Not Kill...Except).

avatar van ravenstein
Hier luister in de laatste tijd weer erg veel naar.
Wolverine Blues werd in de tijd met de nodige gemengde gevoelens ontvangen omdat dit heel wat minder Death Metal klonk dan hun vorige twee werken.
De productie klinkt lekker vuil, de nummers zijn fris en spontaan en we horen zó de speelvreugde doorschijnen.

avatar van ravenstein
Welke CD's/platen zet iemand eigenlijk in z'n top 10?
CD's die je een hoog cijfer gegeven hebt, maar die bijna nooit uit het je boxen klinken?
Of CD's die misschien een iets lager cijfer hebben gekregen, maar die zeer geregeld nog eens worden uit de kast gehaald?

Dit is zo één van mijn cd's waar ik erg veel naar teruggrijp.
Ik geef hem daarom een plaats in m'n Top 10!!
Maar die durft wel eens te veranderen, dus binnenkort staat Wolverine Blues er misschien al niet meer in...

Maar dat dit een dijk van een plaat is, daar verandert na bijna 15 jaar dus nog niks aan!!

Nieuwstad
Wolverine Blues, Hollowman en Out Of Hand zijn lekkere smerige stampers. De rest doet me een stuk minder... Niet slecht maar gewoon geen sterk songmateriaal. En das vaker het euvel bij Entombed, dat ze niet genoeg echt pakkende nummers per album hebben.

avatar van Flammazine
Nou, Eyemaster, Contempt en Blood song vind ik toch ook leuke nummers, maar echt slecht spul staat er zowiezo niet op. In die tijd waren er wel meer death metal bands die wat richting death 'n roll opschoven, met wisselend succes. Deze worp van Entombed is misschien wel de beste uit die lichting. Waar anderen te technisch wilden zijn is deze behoorlijk rechttoe rechtaan en met een goeie passende brul erop en ook nog eens prima knallende productie is dit een uitstekend plaatje. Vind deze absoluut beter dan hun genreklassiekers.