Deep Purple - Live in Japan (1993)

Alternatieve titel: Osaka August 15 & 16, Tokyo August 17 - 1972

Label: EMI

1. Highway Star (7:38)
  2. Child in Time (11:51)
  3. The Mule (9:37)
  4. Strange Kind of Woman (8:50)
  5. Lazy (10:26)
  6. Space Truckin' (21:35)
  7. Black Night (6:26)
  8. Highway Star (7:11)
  9. Smoke on the Water (7:27)
  10. Child in Time (12:32)
  11. The Mule (10:24)
  12. Strange Kind of Woman (10:37)
  13. Lazy (10:23)
  14. Space Truckin' (20:13)
  15. Highway Star (7:16)
  16. Smoke on the Water (7:06)
  17. Child in Time (11:32)
  18. Strange Kind of Woman (11:27)
  19. Lazy (11:16)
  20. Space Truckin' (19:19)
  21. Speed King (7:55)
avatar van Backdrifter
Geweldige aanvullende CD voor de fans van Made In Japan! Niet beter maar een leuke uitwerking van alledrie de Japan concerten, 2x osaka en 1x tokyo. Ze konden er echt wat van destijds....om 3 zo'n geweldige concerten te geven! het meeste ben ik nog steeds onder de indruk van hun 20 minuten durende Space Truckin', dan moet je toch een improvisatie vermogen hebben van heb ik jou daar! Geweldig...

avatar van Halloween
Helemaal mee eens deze gasten konden inprofiseren, niet te geloven, ze hebben wel eens een improvisatie stuk gehad van 3 kwartier en waarschijnlijk nog wel langer.....a;s het op inproviseren aankomt dan is deze band echt de meester .

avatar van Lennonlover
zaaaaaalig album. Supernummers en enorm goed gebracht!

avatar van avdj
Elk nummer staat er 3x op (3 concerten gegeven namelijk) maar betekend dat dat Made in Japan er ook in z'n geheel op staat?

avatar van Lying Mouth
@avdj: Nee

Tracks 8 - 10 - 12 - 19 -14 staan op Made in Japan.

Smoke on the Water, Osaka/15 aug en The Mule, Tokyo/17 aug staan wel op Made in Japan maar niet op deze.

Genoeg redenen dus om ze allebei aan te schaffen

avatar van Lennonlover
inderdaad, heb ik dan al een paar jaar geleden gedaan en ik heb er geen minuut spijt van gehad!

avatar van avdj
Haha, uitgerekend Smoke on the Water vindt ik op Made in Japan zo meesterlijk goed. Ik doe het dus rustig aan. Deep Purple heeft echt vreselijk veel live albums, niet normaal meer.

avatar van gijs van e.
avdj schreef:

Misschien wel een beetje té veel.

avatar van gijs van e.
Maar deze is wel goed heb ik het idee. of niet...

Lying Mouth schreef:
@avdj: Nee

Tracks 8 - 10 - 12 - 19 -14 staan op Made in Japan.

Genoeg redenen dus om ze allebei aan te schaffen

Ik merk op dat Lucille eveneens ontbreekt op deze.

Aap
In het booklet wordt vermeld dat er moeite is gedaan het materiaal op zo'n manier op deze 3 CD' s te proppen dat de concertprogramma's zoveel mogelijk integraal worden weergegeven (dus inclusief de in-between-songs praatjes) waarbij ook rekening is gehouden met wat al eerder uitgegeven was. Dat betekent effectief dat met name de encores zijn gesneuveld, en vooral die die al op 'Made in Japan' stonden. Daar hoort Lucille idd. ook bij.

Overigens is de 'Space Truckin'' van de laatste concertdag wel fenomenaal goed. Het is bijzonder te noemen dat elke uitvoering weer redelijk origineel klinkt; een teken dat e.e.a. niet volledig voorgeorkestreerd is en afhangt van het moment, wat alleen lukt als de band perfect op elkaar ingespeeld is. Bij deze laatste Space Truckin' heb ik echt de idee dat alles nog even uit de kast wordt gehaald en alle registers volledig open gaan ter afsluiting van de concertronde.

avatar van B.Robertson
Feest voor de fans en als ik het goed wil doen wordt de bonus disc van Made in Japan ook nog eens gedraaid. Als je dat allemaal in huis hebt is er alleen een uitvoering van Black Night niet te verkrijgen en da's niet erg. Ik vind Blackmore op die twee uitvoeringen van Smoke on the Water niet zo goed als die befaamde uitvoering van Made in Japan (de eerste dag.) , en op de tweede dag is Ritchie zijn solostukje in Lazy vrij kort. Voor de fans vallen er weer genoeg onderlinge verschillen in de nummers te ontdekken.

avatar van chevy93
Wow, deze kende ik niet. Ik zie dat deze op Spotify staat, dus hier ga ik binnenkort eens voor zitten.

avatar van chevy93
En dat vandaag gedaan. Concert 1 althans. Ouderwets goed.
Binnenkort concert 2. Hoewel ik begrijp dat die grotendeels al op Made in Japan staat.

avatar van chevy93
In principe absoluut geen onaardige concerten, maar het probleem is dat ik dit als geheel niet meer dan een 4,0* kan geven. Zou ik het achter elkaar luisteren, zou het behoorlijk saai worden.

avatar van freakey
Aap schreef:
.....Dat betekent effectief dat met name de encores zijn gesneuveld, en vooral die die al op 'Made in Japan' stonden. Daar hoort Lucille idd. ook bij...

Klopt niet, de remaster van Made in Japan is de enige die die encores bevat en die is later uitgebracht dan deze....

avatar van ricardo
Deze nu ook als 3 cd set aangeschaft! Blijft DE jaren 70 live hardrock klassieker bij uitstek, en in deze uitgave dan ook nagenoeg compleet!

avatar van B.Robertson
Er wordt gemusiceerd op hoog niveau en al die drie CD's zijn gaaf. Toch heerst er een beetje het idee dat ik mezelf 'overvreet' om, zoals nu, alles op één dag te horen en als ik dat niet zou doen verschillen in uitvoeringen minder goed opmerk. Om het plaatje compleet te maken moet dus, als toegift, de bonusdisc van de Made in Japan remaster gedraaid worden en Smoke on the Water en The Mule van dat album mogen eigenlijk ook niet ontbreken. Voor dat laatste is de oude dubbel-LP weer uit de kast getrokken.

avatar van ricardo
Het valt mij wel op dat op deze het geluid een stuk minder klinkt dan op de geremasterde dubbelaar. Had net cd 3 van deze er nog even in, maar snel er weer uit en cd 1 van de dubbelaar erin, klinkt vele malen beter. Denk dat op deze wel het authentieke geluid hoorbaar is van hoe ze het toen op plaat gezet hebben, en daar ben ik wel enorm blij mee, daar moet je maar net zin in hebben. Ben blij dat deze niet exact dezelfde is als de dubbelaar van Made in Japan.