Marcin Wasilewski Trio - Faithful (2011)

Polen
Jazz
Label: ECM

1. An den Kleinen Radioapparat (4:30)
  2. Night Train to You (10:41)
  3. Faithful (7:16)
  4. Mosaic (10:34)
  5. Ballad of the Sad Young Men (5:29)
  6. Oz Guizos (6:32)
  7. Song for Świerk (8:14)
  8. Woke Up in the Desert (5:32)
  9. Big Foot (6:21)
  10. Lugano Lake (6:35)
ohmusica
Van het een ontdek je weer het ander en zo kwam ik bij dit trio terecht, het speelse en ruimtelijke spreekt mij er in aan, lekker ritmisch ook. Erg fijne muziek, met de piano in de hoofdrol en géén blazers (ook wel eens fijn) Het trio heeft ook meer uitgebracht, ook recent, is ook aan te bevelen.

avatar van Broem
Altijd leuk om lekker te struinen door wat albums en artiesten. Was bezig met Tomasz Stanko toen deze Marcin Wasilewski opdook. Poolse pianist en bandleider die met zijn trio die heerlijke zijdezachte jazz laat horen waar ik zo dol op ben. Zijn piano staat lekker centraal omfloerst met drums, bass en hier en daar een blaasinstrument. Wasilewski is weer te linken aan Manu Katche, Joe Lovano en andere toppers. ECM kwaliteit is de kers op deze muzikale taart.

avatar van EttaJamesBrown
Hier stuit ik per ongeluk op. Door bovenstaande 2 berichten direct op scherp gezet:
- geen blazers
- hier en daar een blaasinstrument

Tja, dat vraagt om nader onderzoek

avatar van Broem
EttaJamesBrown schreef:
- geen blazers
- hier en daar een blaasinstrument

Tja, dat vraagt om nader onderzoek

Dat hoeft niet. Ik ben het die te hoog van de toren heeft geblazen Geen blaasinstrument te horen

avatar van EttaJamesBrown
Wel een gemoedelijke plaat. Dank voor de bevestiging. Ik was het bij eerste beluistering ook niet tegengekomen, al ben ik ook tussentijds met huishoudelijke klusjes bezig geweest en heb stukjes gemist.