Ringworm - Scars (2011)

1 stem

Label: Victory

1. Scars (6:53)
  2. Cleansing of the Fall (4:09)
  3. Burning Bridges (1:46)
  4. Angelfuck (3:07)
  5. Used Up, Spit Out (3:18)
  6. To the Grave (2:10)
  7. Unravel (3:31)
  8. Voluntary Human Extinction (3:28)
  9. Hellbound (4:05)
  10. Empty (2:12)
bennerd
Een nieuwe Ringworm is altijd iets om blij van te worden. Opnieuw een sterke plaat van deze metalcore-pioniers.

avatar van Don Cappuccino
In welke richting moet ik denken bij dit album, bennerd? Ik ben er namelijk best wel benieuwd naar, geweldige albumhoes!

bennerd
Denk aan metalcore zoals het begin van de jaren '90 bedoeld is. Hardcore met een scheutje metal, geen tough guy atittude (maar wel breakdowns, dûh), een tikje sinister, opgefokt, rauw, in-je-gezicht en een zanger met een origineel stemgeluid.

Earth Crisis bracht toentertijd ook een eigen metalcore-sound (die door velen gekopieerd is), maar dat klonk dan weer een pak bruter en iets lomper. De metal die Ringworm door haar hardcore gooit tapt meer uit het klassieke vaatje.

avatar van Don Cappuccino
bennerd schreef:

Bedankt voor de omschrijving, bennerd. Dat kan wel eens iets voor mij zijn.

avatar van Mr. B
Tjonge bestaat dit nog!? De releases van 2011 blijven me verbazen.