Four Tet - Fabriclive 59 (2011)

Dance / Electronic

20. WK7 - Higher Power
  21. Ricardo Villalobos - Sieso
  22. Four Tet - Pyramid
  23. Red Rack'em - How I Program
  24. Active Minds - Hobson's Choice (Tune for da Man Dem)
  25. Armando Gallop en Steve Poindexter - Blackholes
  26. Outro
  27. Four Tet - Locked
Kroebel
Locked en Pyramid vind ik het beter dan alles wat ik hiervoor van Four Tet gehoord heb

daar ben ik het volledig mee eens! alleen vind ik deze nummers nou ook nét de uitschieters van de cd. na het horen van Pyramid viel de rest van de cd me dan ook een beetje tegen, toch 3,5*

avatar van Rhythm & Poetry
Ik heb zojuist de benen onder mijn kont gedanst. Wat een heerlijke plaat.

avatar van zaaf
waar zaten ze eerst dan?

avatar van Mjuman

In juli reageren op een post uit januari - lijkt me ook sloom voor jullie begrippen. Bij ons heet zoiets Mosterd na de maaltijd.

avatar van FlyLo
Mjuman schreef:

Het was nochtans een 'Ollander die als eerste reageerde

avatar van zaaf
ik hou wel van een lekker mosterdje mjuman, jij niet?

avatar van Mjuman
Born in da 50s weet ik al een tijdje waar Abraham de mosterd haalt ...

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze 2 jaar in huis heb en hij wordt nog regelmatig gedraaid.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
herman schreef:
Dit is trouwens ook wel een lekkere mix van hem, uit het radioprogramma Beats in Space van een paar weken terug:

BIS Radio Show #587 | Beats in Space - beatsinspace.net

Zo, dat is inderdaad een fijne aanvulling op dit album! Erg in dezelfde geest, maar wat minder ver doordacht en wat meer uit de losse pols uitgevoerd en afgemixt - als ik Four Tet zo hoor in dat interview heeft hij voor deze Fabriclive ook wel flink de tijd genomen. Zeker dankzij de wat meer exotische tracks toch weer een erg fijne mix, met enkele nummers die ik zelf ook graag draai en een paar mooie ontdekkingen (die lompe clubtrack van T. Williams!).

Crazy Bald Heads - First Born is opnieuw uitgebracht op Four Tet's label TEXT. Blijkbaar een verloren garage-pareltje (volgens Four Tet) dus vandaar de re-issue. Ik heb hem inmiddels binnen op vinyl met op de b-side een remix van Four Tet zelf, zowel het origineel als de remix klinken heel lekker