Dusty Springfield - A Brand New Me (1970)

Alternatieve titel: From Dusty.... with Love

Pop / Soul
Label: Atlantic

1. Lost (2:29)
  2. Bad Case of the Blues (2:03)
  3. Never Love Again (3:25)
  4. Let Me in Your Way (2:48)
  5. Let's Get Together Soon (2:45)
  6. Brand New Me (2:30)
  7. Joe (2:23)
  8. Silly, Silly, Fool (2:34)
  9. The Star of My Show (2:31)
  10. Let's Talk It Over (2:29)
  11. I Wanna Be a Free Girl * (2:57)
  12. What Good Is I Love You * (2:58)
  13. What Do You Do When Love Dies * (2:43)
  14. Haunted * (2:28)
  15. Nothing Is Forever * (2:35)
  16. Someone Who Cares * (2:57)
  17. I Believe in You * (3:12)
  18. I'll Be Faithful * (3:03)
  19. I Can't Give Back the Love * (2:31)
Van bij het album Dusty in Memphis:

Droombolus schreef:
From Dusty With Love a.k.a. Brand New Me is mijn fave, geweldig zoals ze in de Philly Sound tot haar recht komt. Je kunt gewoon horen dat ze met veel meer plezier aan dat album gewerkt heeft .......

Ik heb dit album zojuist nog eens beluisterd, Droombolus. Voorlopig blijf ik deze wat minder vinden. De nummers komen op mij nogal ongeïnspireerd over en ik vind de klank ook wat minder.

Misschien gewoon nog vaker beluisteren.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Ben benieuwd naar dit album, maar niet te krijgen voor een fatsoenlijke prijs helaas.

Kronos schreef:
Misschien gewoon nog vaker beluisteren.

Die luisterbeurten hebben zich blijkbaar uitbetaald, want je stem is toch best hoog inmiddels.

Waarom vind je het nu wel zo mooi? Ik vond deze op het eerste gehoor meer richting soul gaan dan de beroemde voorganger (die wellicht wat meer easy listening bevat). en dat bevalt me wel. Zo af en toe leek ik wel een Marvin Gaye-riedel te herkennen.

avatar van Kronos
Ik vind dit album nog steeds minder geïnspireerd en goed klinken, herman. Maar als Dusty zingt is het al snel goed voor mij.

En hoewel de nummers volgens mij minder memorabel zijn dan op Dusty in Memphis vind ik ze wel goed nu ik het album vaker heb gedraaid.

Uit die periode begin jaren 70 blijf ik het echter de minste vinden. De twee opvolgers, See All Her Faces en Cameo, bevatten in mijn oren ook weer meer nummers die als klassieker blijven hangen.

avatar van teus
Beetje onderschat album destijds ,van wat mij betreft mooiste Female Voice ooit! werd destijds maar lauw/gewoon ontvangen,en behaalde geen hoge verkoopcijfers
Haar eerste '70,s album werd later herzien als weer een hoogstandje van Miss Springfield
Vind het van de (zogenaamd) volwassen albums een van haar mooiste...
Met of zonder bonustracks (sommige tracks ook op andere albums te vinden) een 9 van mij,
Mss deel ik hoge cijfers uit aan Dusty maar zo ik al schreef,komt door haar zeldzame "SoulFeeling"in haar muziek en met die gezegende stem van haar....Komt (ook vandaag de dag) geen van de dames een beetje van in de buurt
Favoriete tracks ; ..Let,s Talk It Over / Lost / Joe

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Dit album wordt binnenkort heruitgegeven (soort van) met nu alle tracks uit de sessies in Philadelphia:
Real Gone Music - News - DUSTY SPRINGFIELD The Complete Philadelphia Sessions – A Brand New Me (Expanded Edition) CD - realgonemusic.com

avatar van teus
Simon Smith schreef:

Alhoewel ik een en ander van de bonustracks op fysieke geluidsdrager bezit is het sowieso voor de Dustyfiels (incl me) mss toch interessant ,een naar het schijnt een betere remix ,een unreleased track
De trackvolgorde is wel anders als hierboven,weet iemand hoe dat zit? UK of US of NLmss?
Bedankt voor de tip Simon Smith

avatar van Kronos
Staat op mijn verlanglijstje. Hopelijk brengen ze ook See All Her Faces en Cameo nog eens op cd uit.

Prachtige plaat zoals wel een paar meer van Dusty.
Never love again, pfff, zo mooi met dat gitaartje opeens links achter me....
Eigenlijk past een paar jaar geleden herontdekt, in de periode eind jaren 70 met de Ramones, wave, underground was Dusty ver weg, onterecht dus

avatar van Kronos
Een goed gekozen titel want A Brand New Me klinkt frisser en energieker dan het vorige album. Met Lost wordt een goede start gemaakt. Never Love Again is ook erg mooi. Helaas zijn over het algemeen de nummers wat minder sterk, terwijl de speelduur de dertig minuten niet eens haalt. Beetje magere oogst.

90/100