Tina Turner - Wildest Dreams (1996)

Soul / Pop
Label: Parlophone

1. Do What You Do (4:23)
  2. Whatever You Want (4:52)
  3. Missing You (4:36)
  4. On Silent Wings (6:12)

met Sting

5. Thief of Hearts (4:05)
  6. In Your Wildest Dreams (5:33)

met Antonio Banderas

7. GoldenEye [Single Edit] (3:27)
  8. Confidential (4:39)
  9. Something Beautiful Remains (4:20)
  10. All Kinds of People (4:43)
  11. Unfinished Sympathy (4:30)
  12. Dancing in My Dreams (6:45)
  13. In Your Wildest Dreams [Single Edit] * (3:48)

met Barry White

14. Something Beautiful Remains [Joe Urban Remix Edit] * (4:00)
  15. The Difference Between Us * (4:32)
  16. River Deep Mountain High [Live] * (3:59)
  17. We Don't Need Another Hero [Live] * (6:04)
  18. Private Dancer [Live] * (9:01)
  19. Steamy Windows [Live] * (3:37)
  20. The Best [Live] * (7:13)
  21. On Silent Wings [Live] * (5:27)
  22. Missing You [Alternate Mix] * (4:40)
  23. In Your Wildest Dreams * (5:29)

met Barry White

24. Whatever You Want [Alternate Mix] * (4:31)
  25. GoldenEye [Soundtrack Version] * (4:46)
avatar van HiLL
Goldeneye, een echte en mooie James Bond klassieker!

avatar van Ramonr
Do What You Do, Whatever You Want, In Your Wildest Dreams, Goldeneye en Dancing in My Dreams zijn toch wel goede nummers.

avatar van LucM
Er staan wel enkele goede nummers op zoals "In Your Wildest Dreams", "Whatever You Want", "On Silent Wings" en "Goldeneye" maar globaal is dit een matig album, ik vind de productie ook te glad en dat past niet bij de stem van Tina Turner. Opvolger "Twenty Four Seven" is helaas nog gladder.

avatar van bikkel2
In de nadagen van La Turner .
Helaas geen opleving in artistieke zin .
Een erg veilige koers wordt er gevaren en waar is in hemelsnaam de soul in de muziek gebleven .
Gladde mainstreetpop met de Bondkraker Goldeneye als 1 van de weinige lichtpuntjes .
Ik kan er niet warm of koud van worden .

dVTB
Ik weet niet waar de 9 tracks tellende tracklisting bij dit album vandaan komt, maar mij zegt dat echt niks. De reguliere Engelse/Europese versie telt 12 tracks, de Amerikaanse versie van het album zelfs 14. Zie tracklistings op Wildest Dreams - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

dVTB
Ik deel trouwens de bovenstaande meningen niet. Ik vind het een puik album waarop de stem van Tina Turner heel goed tot haar recht komt. Niet elk nummer is geweldig, maar een redelijke groep nummers wel.

Goldeneye is natuurlijk uitstekend, maar de opvolger-single "Whatever you want" is ook prima, net als "On Silent Wings" (met Sting), het door de Pet Shop Boys geschreven "Confidential" en de afsluitende track "Dancing In My Dreams". Een hoogtepunt vind ik ook haar cover van "Unfinished Sympathy". Het origineel verbleekt bij deze geweldige cover, vooral dankzij de stem van Tina.

avatar van musicfriek
dVTB schreef:
Ik weet niet waar de 9 tracks tellende tracklisting bij dit album vandaan komt

Die stond er volgens mij eerst ook (12 tracks bedoel ik), iemand heeft aan deze tracklist lopen sleutelen.
dVTB schreef:
Auw

avatar van Rinus
Nog een genietbaar album van Tina. Er staan wat sterkere , maar ook wat zwakkere nummers op. Productie. door Trever Horn, is top, Tina's stem komt heel goed uit de verf op dit album.

avatar van Twinpeaks
Zeer zwak album van Turner .Gladgestreken en radiovriendelijk. Nu is daar in pricipe niks mis mee , maar dan moeten je songs wel goed zijn. Goldeneye en On Silent Wings gaan nog .Met Unfinished Sympathy slaat ze de plank wel goed mis . Ook de Pet Shop Boys hebben wel eens betere songs aangedragen. 2 sterren

Wat is Goldeneye toch een prachtig nummer