Bee Gees - E•S•P (1987)

Australië
Label: Warner Bros.

1. E•S•P (5:34)
  2. You Win Again (4:01)
  3. Live Or Die (Hold Me Like a Child) (4:43)
  4. Giving Up the Ghost (4:26)
  5. The Longest Night (5:48)
  6. This Is Your Life (4:54)
  7. Angela (4:56)
  8. Overnight (4:21)
  9. Crazy for Your Love (4:44)
  10. Backtafunk (4:24)
  11. E.S.P. [Vocal Reprise] (0:30)
avatar van dynamo d
Eén van de bekendste albums van The Bee Gees uit de jaren '80. Vooral dankzij de grote hit 'You Win Again'. Persoonlijk vind ik dat juist het minst sterke nummer. Het drumritme vind ik nogal irritant. Verder is het een hartstikke goede plaat. De titelsong E.S.P. is een prachtig opzwepend nummer en wat mij betreft de beste van het album. Andere mooie songs zijn Angela en Overnight.

ben het met je eens dynamo d

avatar van monique
E.S.P. blijft een heerlijk nummer,maar ook de rest van dit album is goed

Pieter Paal
'You win again', 'E.S.P.' en 'Hold me like a child' vind ik goede nummers, maar de rest is niet voor mijn oren bestemd.

avatar van Poeha
E.S.P. blijft voor mij een briljant nummer.
Daarnaast is You Win Again toch ook wel erg goed.

De rest van het album moet ik nog eens beluisteren om een waarde oordeel af te geven.

avatar van musicfriek
You Win Again is juist een van hun meest sterke nummers. Zeker vocaal gezien een hoogtepunt. Een van de weinige uitschieters op dit album wat ik eigenlijk nooit meer draai.

avatar van LucM
"You Win Again" is een prima nummer, de titelsong en "Angela" vind ik ook goed, maar voor het overige is het niet echt een memorabel album van the Bee Gees, waarmee ze de richting synthipop gaan.

Pieter Paal
LucM schreef:

Laatst deze CD weer eens gedraaid. 'Angela' is inderdaad een mooie song en doet wat aan de muziek uit hun beginjaren denken.
Het stond alleen in maart '88 in de onderste regionen van de Mega Top 100. 'You win again' scoorde wel goed, maar 'E.S.P' deed in de Top 40 veel slechter. Op de 'Tales'-box staat een demo versie van E.S.P en is in Maurice Gibb's garage opgenomen.

Hendrik68
Geen idee wat me er toe bracht dit gedrocht te kopen. Het zal de prima song You Win Again zijn geweest. Voor de rest niet om aan te horen, terwijl ik de Bee Gees uit het verre verleden best kon waarderen.

avatar van Poeha
Een behoorlijk tot goed BG album. Uiteraard met de bekende hits You Win Again en E.S.P. die laatste is nog steeds geweldig.

Tegenwoordig probeer ik uit bekendere oudere albums die ik nog niet in hun geheel kende toch nog wat pareltjes van albumtracks te vissen. Die pareltjes zijn Overnight (de geweldige 80's syntpop track van dit album, Angela maar zeker ook het super funky Backtafunk. Ben hier zeer enthousiast over. Allemaal 4* waard.

Helaas ook een paar mindere tracks zoals ik gewend ben op Bee Gees albums die mijn waardering voor dit album toch wel omlaag halen, namelijk de tracks Giving Up the Ghost, The Longest Night en This Is Your Live.

avatar van Dibbel
Deze heb ik nog niet zo lang. Pas vanaf vorig jaar vanaf een rommelmarkt.
Ken natuurlijk de hits E.S.P. en You Win Again, maar vooralsnog valt hij voor de rest niet mee.
Een wel heel erge jaren 80 sound, maar dan wat omfloerst zal ik maar zeggen.
Zal hem meer moeten gaan draaien dus.
Op vinyl, in nieuwstaat, Duitse persing.