Wir Sind Helden - Von Hier an Blind (2005)

Duitsland
Label: EMI

1. Wenn Es Passiert (3:33)
  2. Echolot (4:31)
  3. Von Hier an Blind (3:30)
  4. Zuhälter (3:30)
  5. Ein Elefant Für Dich (4:42)
  6. Darf Ich das Behalten (3:18)
  7. Wütend Genug (4:29)
  8. Geht Auseinander (3:10)
  9. Zieh Dir Was An (3:26)
  10. Gekommen Um zu Bleiben (3:10)
  11. Nur ein Wort (3:56)
  12. Ich Werde Mein Leben Lang Üben, Dich So zu Lieben, Wie Ich Dich Lieben Will, Wenn du Gehst (2:52)
  13. Bist du Nicht Müde (3:55)
avatar van jowietje
FisherKing schreef:
Kuifje-jatwerk

Burgerking-jatwerk

Electro_
Die single Wenn Es Passiert op MTV vind ik erg leuk Moet dit hele album maar eens beluisteren!

Ja, erg mooi liedje inderdaad. Met dank aan het WK.

Electro_
Wat is er met het WK dan? (heb het niet gevolgd)

avatar van gemaster
Dat is gewonnen door die ventjes in de blauwe shirtjes.

avatar van avdj
Wenn Es Passiert werd steeds gedraaid op het einde van Studio Sportzomer. Tijdens het WK dus.

avatar van Ali Chemicali
Jaha ze hebben bij de NOS wel en goede muziek smaak vind ik.

Ali Chemicali schreef:
Jaha ze hebben bij de NOS wel en goede muziek smaak vind ik.

Vind ik ook. Keane en Kaiser Chiefs klinken ook wel lekker bij wat voetbalbeelden. Buenas Noches daarentegen gaat me wel een beetje vervelen (dat gebruiken ze al zólang). Maar de NOS doet het nog altijd stukken beter dan RTL en Talpa, die ook weleens een muziekje mixen met hun sportbeelden.

Er is ook een franse versie gemaakt van het lied 'Von Hier An Blind', namelijk 'Le Vide'.

avatar van Ziggy007
Als een van de eerste gestemd (hoorde het nummer Nur ein Wort vorige zomer in Berlijn op vakantie) , een 2* gegeven en sindsdien ben ik ze eigenlijk wél leuk gaan vinden

Ik ga het de komende tijd maar eens opnieuw beluisteren

ik ben het schreef:
Was een poosje populair op de franse radio. Ook een goed nummer!

'Le Vide' vind ik ook wel goed klinken. Maar ik denk niet zo zeer door de tekst, meer door de stem van Judith en het feit dat het zo'n melodieus nummer is.

avatar van Pinsnider
Ook ik ben in de "Wir Sind Helden" stemming gekomen sinds een paar dagen Sauerland!! Een tijdje terug heeft een Zwitserse vriend me op dit gezelschap gewezen, maar toen heb ik het snel afgeserveerd, maar na een (flink) aantal keren luisteren is het toch eigenlijk wel dik ok!! Wie had gedacht dat Duits zo lekker kon klinken

t is supermuziek, en het lowlands optreden was briljant, het toevoegen van blazers bij hun nummers was zeer inventief.

Toch wel een ontzettend leuk nummer, de titelsong!

avatar van ariedirk
ik ben het schreef:
Was een poosje populair op de franse radio. Ook een goed nummer!

er is in frankrijk zelf een franse versie van deze cd verkrijgbaar met enkele franstalige versies van dit album en ook van het eerste album.

avatar van Spliffy McGreen
de japanse versie van von hier an blind is ook erg leuk.

avatar van Gretz
Nieuwe album Soundso komt op 25 mei 2007 uit. De eerste single Endlich ein Grund zur Panik klinkt alvast lekker!

verleden jaar op lowlands waren ze helemaal te gek. Ze hebben toen een halfuur langer gespeelt dan gepland. Vooral de blazers waren idd een leuke toevoeging. Ik moet zeggen dat ik geen seconde spijt heb gehad dat ik naar hun ben gaan kijken en niet naar de acrtic monkeys die op hetzelfde tijdstip speelde.

ik kijk uit naar het volgende album hoewel ik wel even moet wennen aan de eerste single

Eerste single is leuk.

woggle
sportstudenten musik

Spliffy McGreen schreef:
de japanse versie van von hier an blind is ook erg leuk.

Sa Itte Miyo & Le Vide zijn geweldig, Walking Blind (de Engelse versie) is echt afschuwelijk! (Mevrouw Holofernes kan geen Engels, zal ze nooit kunnen, maar van mij mogen ze zolang ze optreden 'Why Can't I Be You?' blijven coveren!)... Maar ach, ben al blij genoeg dat ik die single laatst nog heb kunnen kopen met alledrie de niet-Duitse versies, en dat voor maar 0,50! De maxi-single is trouwens ook erg leuk, vind Friede, Freude, Lagerfeuer een typisch niet Wir sind Helden-song, maar wel een heel vrolijk leuk nummer!

Ik ben zó blij dat ik Wir sind Helden heb leren kennen door middel van het zien van Nur ein Wort op de Duitse televisie terwijl ik op vakantie was in Frankrijk (ja, daar kunnen ze Duitse tv ontvangen, wil ik ook wel, ik wil Wir sind Helden wel elke dag op tv zien! *waarschijnlijk worden ze daar dan ook gek van Tokio Hotel, want toen kwam net de Duitse versie van het nummer dat nu helemaal hip is in Nederland net uit...*)... Maar doordat ik die clip zo geniaal inelkaar vond steken, het nummer maakte me niet eens uit, ging ik pas na luisteren toen ik thuis op de computer de clip nog maar een keer ging kijken .
Vooral door de betere rustige nummers, zoals Echolot & Wenn es Passiert, vind ik deze plaat nog nét aan beter dan de voorganger.

Harald
Nalu schreef:

je hebt een heel goed smaak. . Wir sind Helden zijn er bij ons oostburen total populair. Niet alleen de muziek maar ook hun texte zijn de moete waard

avatar van stoepkrijt
Wenn Es Passiert kende ik al een tijdje, maar heb nooit de moeite genomen om t album te luisteren. Heb ik nu toch maar gedaan en ik heb er geen spijt van!
Vooral de singles zijn lekker.

Ik vind wel dat de meeste intro's beter zijn dan de rest van de nummers. Vind ik wel jammer.

Geht Auseinander doet me trouwens heel erg aan Voicst denken, heb geen idee waarom. Meer mensen met dezelfde mening?

avatar van Maussen75
Ook ik had het album al een tijd thuis liggen maar nog niet de moeite genomen om te luisteren. Helemaal geen spijt hiervan, prima afwisselend album!!

Deze band deed mij toch realiseren dat er ook uit Duitsland gewoon hele goede Duitstalige muziek kan komen. Het eerste nummer "Wenn es passiert" is misschien wel het beste en ook meest bekende nummer van deze band, echter doet de rest er zeker niet voor onder. Dit nummer wordt gevolgd door "Echolot", ook een van mijn drie favorieten, vooral de zin 'Ich seh dein Herz, dein Echolot, schlägt Wellen in die See' komt er heel lekker uit. Mijn derde favoriet is "Zuhälter", een vrolijk klinkend nummer over een volgens mij toch minder vrolijk onderwerp. De rest van het album is ook heel goed te doen, "Nur ein Wort", "Von hier an blind" en "Ein Elefant für dich" had ik ook zo als favorieten aan kunnen vinken!