Hecq - Avenger (2011)

Duitsland
Electronic
Label: Hymen

1. Bête Noire
  2. Elliott Calls (Interim)
  3. With Angels
  4. Pulverized
  5. Bane
  6. Shutter
  7. Lynn and Nicolas Call (Interim)
  8. Nihilum

12. With Angels [Trifonic Remix]
  13. Bane [Architect Remix]
  14. Nihilum [Anxst Remix]
  15. Bête Noire [Deadfader Remix]
Deze nieuwe Hecq op Hymen schijnt een stevig album te worden. Ze kunnen het in ieder geval mooi verkopen op de site van het label:
with avenger, enthusiastic listeners knowing his past work will discover the facet of ben lukas boysen that he displays at his high-energetic live shows. this is his most powerful and pushing release - you could tell a hecq dropkick from a mile away. against mediocrity, tedium and stagnancy hecq fights a high octane battle based on the pitch-black of dubstep and ecstatic breakbeats. ten tracks of luminance and tension executed with the aid of sharp-cut sound splinters, enchanting chord themes and potent sub bass pulses expedited by ramming mind-bending drum beat blows and additionally charged with five remixes by septic insurgent, trifonic, architect, anxst and deadfader

Overigens is het album ook als special edition box-set beschikbaar. Hierbij krijg je onder andere een 'heavy duty wrestling mask' (maarja... wat moet je ermee ).

lambf
Op ebay verkopen natuurlijk

elw
Lekker album! Je moet wel de dubstep kant van Hecq kunnen waarderen dus als je zijn track Sura goed vind dan zit je goed met dit album.

avatar van Jordipordie
Apart. Dacht effies dat Boyz Noize de dubstep kant waren op gegaan Beetje Leftfield... beetje van alles. Weinig nieuws maar dat hoeft ook niet altijd.

tuktak
al die lui van hymen en ad noiseam moeten gewoon lekker van dubstep afblijven en gewoon hun eigen sound blijven vernieuwen. klinkt allemaal nogal geforceerd. zeker bij hecq zou ik meer verwachten, want ook productioneel is het allemaal niet zo dik en verbluffend als hij dat eerder altijd was.

elw
Dat standaard gehaat op Dubstep, maar goed, standaard met elk genre dat te populair wordt. Waarom zou Hecq zijn eigen ding herhalen? Hij wil gewoon een dubstep plaat maken en dat doet hij dan ook belachelijk goed en verfrissend naar mijn mening.

Als je niet van dubstep houdt prima, maar probeer dan ook niet dit dubstep album als een van zijn meer ambient georiënteerde albums te beoordelen.

tuktak
ik ben juist een dubstep liefhebber hoor

avatar van Visnet
Vind dit totaal niet geforceerd overkomen, bevalt heerlijk! Ik wilde inzetten op 4,5* maar mn telefoon vond van niet.. Toch vind ik het wel leuk staan zo kijken hoe deze zich bewijst..

Neem aan dat Ad Noiseam en Hymnen samenwerken? Zie anders niet in waarom de (tijdelijke?) label change er is. Had prima tussen de huidige AN stal gepast en Matta doet hier ook gewoon op mee.

Geen slecht album, opeens een grote overgang naar Dubstep alla Niveau Zero en Matta, maar wie Sura gehoord heeft en hem live bezig zag, zag dit al aankomen natuurlijk. Toch ietsje minder overtuigend dan bovengenoemde namen en als Matta dan komt meedoen op Suture heb je ook gelijk 1 van de betere tracks op het album te pakken.
Verdere hoogtepunten voor mij zijn Pulverized en Bane. Shutter is wat vreemd en niet eens zo slecht. Wel erg raar hoor, als je die midden in een set opeens voor je kiezen krijgt. Sta je lekker te dansen, komt die stuiterbal track er opeens tussendoor.
Jammer dat er 2x Bane geremixt is, maar ze zijn wel erg anders, dus echt storen doet het niet.

Ik zet even wat lager in, misschien verhoog ik nog.

ThirdEyedCitizen schreef:

Eh, Hecq brengt toch vrijwel al zijn albums op Hymen uit? Dat hij één EP op Ad Noiseam heeft uitgebracht en nu zijn reguliere album weer gewoon op Hymen noem ik nu niet echt een 'label change'.

Je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat zn vorige album ook al op AN was

avatar van TonyT
Wat is 'ie lekker weer...

avatar van Find my Baby
Persoonlijk ben ik meer van z'n eerdere werken maar dit plaatje mag er ook zeker zijn.
En wat betreft dubstep.... ach, dit gaat veel dieper dan skrillex, laten we wel wezen!