MENU

Kelly Clarkson - Stronger (2011)

4,00

16. Don't Be a Girl About It *
  17. The Sun Will Rise *

avatar van Emile93
geplaatst op 16 september 2011, 18:51 uur, permalink
Een nieuw album van Kelly Clarkson! Ik ben zeer benieuwd!!!! Mr. Know it all is zeer goed! De albumcover is in ieder geval erg mooi!!!!!!

avatar van Angelo
1,5
Angelo (moderator)
geplaatst op 16 september 2011, 19:55 uur, permalink
De muziek van Kelly Clarkson vind ik altijd best tijdsgebonden. Op het moment dat een nieuw nummer van haar uitkomt, klinkt het altijd best oké / aardig, maar enige tijd later gaat het me vervelen. Dat had ik bijvoorbeeld met Since u been gone en My life would suck without you. Ik had laatst al gelezen dat Kelly met een nieuw album (deze dus) zou komen, en had me voorgenomen om het aan me voorbij te laten gaan. Maar toen ik onlangs per toeval Mr. Know it all hoorde, viel hij me niet tegen. Ik moet toegeven: 't is zelfs een mooi nummer. Vooral in de coupletten klinkt het nummer erg mooi (het eerste couplet, die aan het begin, is het mooist). Ik kan er momenteel prima meermaals naar luisteren, de vraag is echter voor hoelang. Als de volgende singles ook zo klinken, dan zal ik het album wel een kans geven, denk ik

avatar van Style.Girl

geplaatst op 25 oktober 2011, 13:40 uur, permalink
Because of You vond ik een erg leuk album, All I Ever Wanted vind ik eigenlijk nog wel veel leuker en de overige 2 heb ik eigenlijk nooit echt goed beluisterd en vind ik dan ook niet zo.

Dus ik ben erg benieuwd naar dit album. Al vind ik Mr. Know It All niet zo'n erg lekker nummer.

avatar van Emile93
geplaatst op 25 oktober 2011, 19:31 uur, permalink
En weer levert Kelly Clarkson met dit album een goed maar niet bijzonder album af. Het album is lekker om naar te luisteren, alleen zonder echte hoogtepunten na het wel geweldige Mr. Know it all! Dat vind ik jammer. Al moet ik zeggen dat Kelly's stem in Alone en The Sun will rise wel erg goed tot zijn recht komt!

avatar van domainator
geplaatst op 27 oktober 2011, 21:00 uur, permalink
Als je zo'n stem hebt en zulke geweldige nummers kunt schrijven kan het eigenlijk niet fout gaan.
En dat gebeurd dus ook niet, vooral de up-tempo nummers hebben het niveau van Breakaway en dat album staat in mijn top10)
De hoogtepunten zijn: You love me en Hello (dat nummer krijg vandaag niet meer uit de kop), het is wel jammer dat ze voor de singles de mindere nummers hebben genomen.

avatar van Angelo
1,5
Angelo (moderator)
geplaatst op 14 november 2011, 12:25 uur, permalink
Toch maar geprobeerd, de nieuwe van Kelly Clarkson. Vraag maar niet waarom. In een interview gaf ze aan dat diverse genres de basis vormen voor Stronger, maar eigenlijk probeerde ze gewoon te zeggen dat ze geen inspiratie had en dat ze haar bankrekening weer wilde spekken. Maar laat ik ‘ns beginnen met Mr. Know It All, de prima voorbode van het album dankzij een frisse productie en een zeer pakkend refrein. Toen de audioclip op YouTube in première ging was ik positief gesteld over deze single, maar nu hebben ze aan de versie die op deze plaat staat gesleuteld en is er om wat voor reden dan ook zo’n ontzettend lelijk pianoriedeltje eroverheen gegooid waardoor 't nummer nogal erg goedkoop overkomt.

De rest van het album is echter nog een stuk dramatischer dan de single, vooral wanneer blijkt dat het beste nummer als bonusmateriaal dient. Dan heb ik het over het country liedje Don’t You Wanna Stay, een duet met Jason Aldean. Het is eigenlijk het enige liedje dat nog vrij naturel overkomt, ofwel: waar niet (te) veel aan gesleuteld is. Misschien is het wel noemenswaardig om te zeggen dat het niet eens haar liedje is, het verscheen namelijk al op het album van die Jason (waarvoor het ook bedoeld was). Oké dan, What Doesn’t Kill You (Stronger) klinkt ook wel behoorlijk, vooral het refrein blijft goed hangen, maar het is jammer dat het flink (over)geproduceerd is. Het overige materiaal varieert van droevig naar droeviger naar droevigst. Ze probeert van alles, overtuigen doet het niet. Een groot struikelblok, voor mij persoonlijk, is de zwakzinnigheid van de teksten. Het wordt nooit leuk of interessant en de songteksten getuigen vooral van veel onvolwassenheid. Eén van de slechtste albums die ik dit jaar heb beluisterd.

Het talent is er, een goed repertoire echter niet. Volgende keer beter.

avatar van Lovekellycl
geplaatst op 15 november 2011, 21:32 uur, permalink
Het langverwachte nieuwe album van Kelly Clarkson, mijn verwachtingen over het nieuwe album waren hoog en het resultaat heeft mij zeker niet teleurgesteld.

Breaking your own heart is mijn favoriet nummer van het album. Don't you wanna stay klinkt meer 'naturel' omdat het country is en dus minder 'overgeproduceerd' en minder commercieel.
De nummers zijn weer typisch Kelly dus ik denk dat je wel wist waaraan je je kon verwachten. Enkel What doesn't kill you vind ik een minder nummer, jammer genoeg gaat dat hoogstwaarschijnlijk de nieuwe single worden die lang niet zal evenaren aan Mr Know It All.
What doesn't kill you is inderdaad overgeproduceerd. Voor de rest een zeer sterk album met als toppers Mr know it all, Breaking your own heart, You can't win, Dark side, You love me, The war is over, I Forgive you en Let me Down.

avatar van Lovekellycl
geplaatst op 15 november 2011, 21:56 uur, permalink
Ik wil nog even kwijt dat Clarkson een van de weinige zangeressen is in Amerika waar ik nog steeds heel erg veel respect voor heb. Ze is spontaan, vriendelijk, eerlijk en blijft steeds zichzelf. Geen steralures, geen maatje 34, tijdens concerten geen hakken, geen bergen verschillende outfits, vaak slechts een eenvoudige broek en blouse, amper make up op. Haar stem GEWELDIG, waarschijnlijk een van de beste live zangeressen op dit moment. Gelijk ze I know you won't van Carrie underwood covert, ik heb er geen woorden voor. Ze is allesinds niet één van de zovele goedkope zangeressen die de dag van vandaag gewoon een hitje probeert te scoren. Dat haar muziek je niet aanstaat en je het slecht vind, goed ieder zijn mening. Maar daarvoor moet je nog niet zeggen dat ze geen inspiratie heeft en zomaar haar bankrekening 'speken' dat is ronduit belachelijk, dan had ze trouwens al veel eerder een nieuw album uitgebracht.

avatar van Veerleke
geplaatst op 21 november 2011, 21:31 uur, permalink
Kelly heeft 2 jaar aan dit album gewerkt, dus het zal zeker niet geweest zijn om haar bankrekening te spekken.

Ik vind het zeker geen slecht album. Om eerlijk te zijn vind ik het veel beter dan all I ever wanted, want dat was ik nogal redelijk rap beu geluisterd.

Mijn favorieten zijn dark side, honestly, forgive you, the war is over en alone.

avatar van Mitsiooh
geplaatst op 24 november 2011, 13:34 uur, permalink
Velen malen beter dan 'All I Ever Wanted'. Ik was meteen helemaal blij toen haar eerste single van dit album, Mr Know It All, uit kwam. Een Idols-ster die zich nog staande weet te houden tussen al het muziekgeweld van nu. Sterke stem, lekker hoofd, nik smis mee!
Honestly springt er bij mij qua ballad meteen uit, vooral door die mooie uithalen die ze halverwege het nummer eruitgooit! Geweldig gewoon! Up-tempo liedjes als 'What Doesn't Kill You (Stronger) en I Forgive You.
Jammer dat ik nergens een tweede Behind These Hazel Eyes hoor, man, dat nummer had zo veel kracht!

geplaatst op 28 november 2011, 19:03 uur, permalink
Ik ben altijd een fan geweest van Kelly. Ik vind haar een hele goede zangeres, een prachtig persoon en ze blijft bij mij altijd hangen.

Haar 1e album wat ik van haar kende "Breakaway""heb ik grijs gedraaid en dat vind ik nog steeds haar beste album. Daar staan echt zoveel toppers op, geweldig!!

daarna kwam My december, een veel donker album. Ik vind het minder bij Kelly passen en ook over het algemeen een minder album dan Breakway maar daar staan ook toppers op zoals "Never again" "Sober" "Haunted"

Het album daarna was echt meer een dance/pop album. Ik vind dit haar minste album van haar. Ik vind dat ze het niet moet gaan zoeken in dit genre, ze kan veel beter en ze komt haar muzikaliteit ook niet helemaal goed uit. Maar ook hier zijn sterke nummers te vinden zoals "Cry" "Don't let me stop you" "long shot" "No one will listen".

En dan dit album.. deze vind ik dan wel weer heel sterk!! misschien nog niet zo sterk als breakaway maar op dit album staan bijna alleen maar goede nummers en haar STEM komt hier mooi uit. Probeer het maar eens na te zingen, hele hoge nummers. Ik heb hier teveel favo's haha.
"The sun wil rise" "Honestly" "The war is over" "Mr know it all" "Breaking your own heart" en the uptempo nummers "You love me" "Stronger" "Älone""

4 sterren voor deze prachtige dame!!

geplaatst op 8 april 2012, 21:34 uur, permalink
Leuk album! Ik vind de nummers aan het begin van de cd wel het sterkst (nrs. 1 t/m 5). Met name "What Doesn't Kill You", "Honestly" en "You Love Me" vallen mij in positieve zin op. "Honestly" vind ik het best.

De rest van het album luistert lekker weg. Sommige liedjes klonken me (helaas) wel wat bekend in de oren. Al met al voorlopig 4,5 sterren, vooral te danken aan het veelbelovende begin van het album.

avatar van Rich_B
geplaatst op 17 april 2013, 1:08 uur, permalink
Top vrouw en zeer zeker een TOP album!